• Toka2

Eh.. Vad har jag gett mig in på egentligen?? :-?

Jaha, då sitter man här igen, med magen i vädret. BF-1 idag, sådags att inse fakta - jag ska snart föda barn. Förra graviditeten var jag livrädd för att inte hinna in till sjukhuset, för storebror var STOR och fastnade (två gånger) på vägen ut, och hade det hänt hemma så hade han inte varit i livet idag.

Lillebror föddes hemma, oplanerat, på hallgolvet. Jag hann inte in, och då skyndade vi oss ända allt vi kunde, från första känning.
    Nu sitter jag då här, och försöker att behålla lugnet. Jag vill ha lustgas denna gången!!!
    Min allra största skräck, vad gäller var JAG kan råka ut för under förlossningen, är att det ska bli snitt. Hua. Kan inte någon spola framåt och tala om hur det slutar?? .
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Svar på tråden Eh.. Vad har jag gett mig in på egentligen?? :-?
  • Toka2

BF+4 idag, ingen bebis i sikte. Gaaah...

• Toka2

BF+9 skulle vi in på kontroll på Förlossningen, pga lite strövärkar. Inget tydde på att något var på G, men jag ville ändå bli kollad ifall att, för ambulanser i all ära men jag föredrar min egen bil.

13:15 - kliver in på Förlossningen. Inget värkarbete, det var ju inte därför vi var där. Vi ska få en BM alldeles strax, säger hon som släppte in oss.
    13:17 - maken får ta kort när vi ändå är där. Då kommer en värk.
    13:18 - en SÅN värk.. som inte går över..
    13:20 - vi ringer på klockan. BM som släppte in oss ser väldigt undrande ut, och jag talar om att det är lite jobbigt. Hon vill ta en CTG, jag säger att det är ingen idé.
    13:22 - vi har fått en förlossningsrum
    13:24 - jag har fått nål i armen, och någon försöker att få av min klänning
    13:28 - Gustav är född!
  • Mammi1982

Men ett stort grattis till lille Gustav :D
    Hoppas allt gick bra :)

• Venna

Wow, du är ju som gjord för att föda barn! Och du slapp snitt!

Stort Grattis!

• SR87

Oj, det gick undan ja. Vilken tur att du redan var på sjukhuset denna gången då :) Och grattis till sonen! :D

Svar på tråden Eh.. Vad har jag gett mig in på egentligen?? :-?