• artie

Olympen förskola- någon med erfarenhet

Hej!
    Nyligen flyttat till Älvsjö och intresserad av förskolan Olympen pga deras engelsk-avdelning (jag är engelsk).
    Jag har hört/läst bl.a. här dåliga saker om Olympen men det var ett tag sedan och jag undrade om de har blivit bättre.
    Någon som har erfarenhet från det sista 6 månader där?
    Vill så gärna att mina barn får engelska på dagis men samtidigt vill jag inte skicka dem någonstans de inte trivs.

• Svar på tråden Olympen förskola- någon med erfarenhet
  • 20101209

Jag skulle personligen inte välja den förskolan då personalomsättningen är heeeeeelt sjuk. Ingen verkar vilja arbeta kvar där. Vad jag lyckats snappa upp så verkar det handla mest om ägarnas inställning till personal och barnen. Privat=vinstintresse=avkall på barnens rätt.

• artie

Hej! Vi har faktiskt haft barnen på Olympen sedan sept2010 då vi inte fick platser npgon annanstans. Vi är faktiskt ganska nöjd med förskolan. Fram till jul var det några personal byte men sedan dess verkar det vara rätt stabilt nu. Barnen trivs jätte bra och jag är imponerad av alla roliga grejer de får göra. De har utflykt varje onsdag och då är det oftast till någon museum eller något. De har varit på naturhistoriska museet, tekniska museet(NASA utställning var det senaste), spårvagnsmuseet, cosmanova, osv och så klart en hel del lekparker. De har simning varannan vecka och åker skridskor på vintern. Visst finns det några problem som jag tror är mest med ledningen och dålig kommunikation men för det stora hela är vi nöjd med valet och så klart en stor plus för mig att de får engelska också.

Svar på tråden Olympen förskola- någon med erfarenhet