Ansiktsvård - graviditet
Hej!

Hej!
Jag jobbar med hudvård och har använt ett vanligt bra salongsmärke som jag är jättenöjd med (jag jobbar fortfarande med det), men nu när jag är gravid och tänker på vad jag äter och vad jag smörjer in mig med så använder jag ett svenskt ekologiskt märke som heter Dermanord. Rena produkter, jag får inte samma resultat som tidigare men det känns bättre för mitt ofödda barn (tycker jag).
Rekomendationerna är att man inte ska göra behandlingar med A-vitamin ex kemsik peeling, A-vitamin i krämer är inte så koncentrerade så det är inte farligt för fostret. Rosmarinolja ska man oxå vara försiktig med för det är väldigt stimulerande. Annars sägs det att vanlig hudvård inte ska vara någon fara så du gör som du vill, i vissa fall kan tjejer som har dålig hy bli finare av alla hormoner!
Lycka till!!
undvik bara stimulerande eteriska oljor. A-vitamin i vanliga krämer är inte starka nog att påverka ditt foster. AHA-syror verkar oxå lokalt. däremot ska du inte använda läkemedel utskrivna av läkare med A-vitaminsyra under tiden, men det får du noggrann info om av eventuell dermatolog som skriver ut.