• Baby Doll

öppen 4 cm i vecka 30+2 med tvillingar!!! HJLäP!

Gissa om vi är chockade... vi kom in på Huddinge sjukhus för vanliga kontroll, och allt såg toppenbra ut. Dem kikade på min livmodertapp eftersom jag sagt att jag har massor med vattniga flytningar och att sammandragningarna har ökat och att dem känns mera nu. För att kortfatta mig nu så upptäckte dom att jag är öppen 4 cm!!! Jag blev inlagd och har fått bricanyl spruta som lugnar ner sammandragningarna och en kortison spruta på skinkan för bebisarnas lung mognad. Nu undrar jag- HAR NI VARIT MED OM NåGOT LIKNANDE?? Hur gick det för er sen? Fick ni åka hem, eller var ni tvugna att stanna kvarr? Hur länge drÖjde det innan bebisarna kom??? SNäLLA, SNäLLA HJäLP, JAG HAR INTE EN SUSNING OM NåGOT OCH äR HELT FöRVIRRAD! JAG VILL BARA HEM! Har ju inga vÄrkar....         GE MIG GäRNA TIPS OCH RåD OCH BERäTTA HUR NI HAR DET I MIN BLOGG:  www.mybabydolls.blogg.se

• Svar på tråden öppen 4 cm i vecka 30+2 med tvillingar!!! HJLäP!
  • sofieh1

hej!!!!jag fick åka in till sjukhuset när jag väntade mina tvillinggrabbar i vecka 26efter att jag fått en blödning och så hade jag kraftiga sammandragningar så jag var öppen 1,5cm och ibland stängd dom sa att dom aldrig varit med om det förut och jag vet inte än idag varför det var så...jag fick också spruta i rumpan för att barnen lungor skulle växa till sig och så fick jag endast gå på toaletten annars var det bara sängen som gällde...när jag hade legat i 5 dagar så fick min sambo ta ut mig i rullstol och jag fick gå lite mer för dom skulle ha koll på om jag fick mer sammandragningar och det fick jag inte så jag blev hemskickad efter en vecka!!!och då hade jag fått urinvägsinfektion också så jag fick börja att äta pencellin....när jag kom hem fick jag fortsätta att ligga i sängen och gå på toaletten!!!efter att ha varit hemma i tre dagar så fick jag värkar på natten och på morgonen hade jag fått en ny liten blödning så det var bara att åka tillbaks till förlossningen och dom gjorde allt för att stoppa upp värkarna men det hjälpte inte och så fick jag en ny spruta för barnen lungor...så klockan 20 på kvällen blev vi förflyttade till ett annat sjukhus bara för att på sjukhuset vi låg på klarade dom bara av barn som skulle födas i vecka 29 och jag var i vecka 28+0 så kom vi dit och dom gjorde en ny vaginalundersökning och då visade det sig att jag var öppen 4 cm och eftersom jag hade urinvägsinfektion så betsämde dom sig för att det skulle bli ett akut kejsarsnitt för det kunde skada barnen så tvilling 1 (lex)kom 24 oktober-08 klockan 00.49 han vägde1280gr och 39cm och tvilling  (theo)kom 00.51 han vägde 1115gr och 39 cm lång  vi bodde på sjukhuset i 7 veckor och fick komma hem 17dec så det var den bästa julklapp vi kunde få:)idag är våra grabbar 17 månader och springer omkring och gör massa bus och bråkar med varandra och det är helt underbart:)oj vad långt det blev såg jag nu men lycka till med allt!!!

• Trudel

Hej!

Jag fick en son i december-09 i v.31+3. Det började med att jag fick sammandragningar som inte gick över så jag fick åka in till förlossningen för kontroll 31+1 men blev kvar där tills sonen var född. Jag fick också kortisonspruta och beskedet att "det kan ta ett dygn eller flera veckor men ni kommer inte här ifrån utan barn". Det är en lång historia och vill du läsa hur det har gått från vi kom in till förlossningen och framåt så kan du gå in på min och sambons blogg www.erikochfrida.blogspot.com Han kunde andas själv från födseln och inte haft några större komplikationer. Lycka till!

/Frida

Svar på tråden öppen 4 cm i vecka 30+2 med tvillingar!!! HJLäP!