• Anonym

Mamma var alltid arg

Jag vet inte vad jag vill med det här annat än att skriva av mig.

Så länge som jag minns så har jag gillat när vi fick gäster hemma hos oss för då var mamma tvungen att vara glad och trevlig. Jag var alltid överlycklig när gäster skulle komma och ledsen när dom åkte, inte för att jag gillade alla så mycket men det var alltid lugnt hemma när vi hade gäster och mamma skötte sig. Så fort dom åkte så fick jag ont i magen igen och mamma var tillbaka till sitt vanliga och arga jag.

Tack för att du läste.

• Svar på tråden Mamma var alltid arg
  • ROXTAH

hur gammal är du?
    Eller talar du om din barndom?

• Fru N07

Samma här.{#lang_emotions_frown}

(¯`°?.¸♥Hampus 060306, Rasmus 070410 & Oliwer 090330♥¸.?°´¯)
  • Anonym

Jag är gammal nu men talar om min barndom.

• Anonym (jag)

Vet hur det känns. Min mamma var likadan under min uppväxt. Tyvärr verkar det som om detta beteende gått i arv. När vi har gäster ansträngar jag mig att vara tålmodig och tolerant mot barnen.

• Anonym (risken finns)

Har tyvärr märkt att en ilsken mamma kan få ilsken dotter....

• 071001

Har du nån aning om varför din mamma var arg då? Var hon inte lycklig?

• Anonym
    071001 skrev 2010-04-07 10:35:31 följande:
    Har du nån aning om varför din mamma var arg då? Var hon inte lycklig?
    Jag har inte en aning om varför hon är arg. Hon har varit arg dom senaste 40 åren. Hon är fortfarande sur och arg så länge det bara är familjen runt henne men när andra är med så smilar hon upp sig och är så trevlig så.
  • 071001

Låter verkligen inte som en lycklig människa i mina öron .

• Anonym (Schiz)

Ojoj..låter exakt som min mamma. Jag kunde känna på lukten redan i hallen, när jag kom hem från skolan, om någon av mammas väninnor var på besök. Då kändes det bra, då var hon snäll.
    Det känns som att hela min barndom gick åt att göra så att inte mamma skulle vara arg. Jag fann mig i allting, trippade på tå, utplånade mig själv. Allt för att inte utsättas för mammas ilska.
    Det har gett mig enorma problem i vuxen ålder och en mycket komplicerad relation till min egen ilska.

• Anonym (arg argare)

Jag hade många år då jag var arg. Inget tålamod och otrevlig mot mina barn. Det har blivit bättre men jag är fortfarande arg ganska ofta. Det gör ont att jag gav dem en sådan start. Det finns i dem för evigt. Min styvfar var så mot familjen när jag växte upp. Är det någon mer än jag som lider för ont som man gjort.

Svar på tråden Mamma var alltid arg