• Margaret

Mens efter missfall

Har just fått mitt andra missfall (v 10, första gången i v 13) och minns inte hur det var förra gången, när mensen kom tillbaka. NU har det gått trettio dagar. Någon som kan berätta - dröjde mensen längre? har inte sett utslag på ÄL-sticka men de tog slut så jag kan ha missat Äl på grund av det.

• Svar på tråden Mens efter missfall
  • Ninninn

Beklagar dina missfall de e för jävligt, har själv tre missfall bakom mig och hoppas verkligen inte att de blir fler för de kommer ja inte klara..

Dom två första kom mensen tillbax direkt efter ca en månad, den tredje gången blev jag skrapad och då tog de 10 veckor för den att komma tillbax en hel evighet..

Hoppas den kommer snart så ni kan försöka igen!

Lycka till

• Najs

tror det är olika, jag fick tillbaka min mens inom 30 dagar efter mitt MA, det var som om den aldrig försvunnit, men inbland kan det ta tid för kroppen o komma tillbaka i rytm efter sånt har jag förstått. De e ju så mkt hormoner i omlopp.

• Pimpinellan

Det tog 6,5 vecka efter mitt MA v.10+6. Blödde 2,5 vecka,trodde jag hade äl,men mensen kom nästan tre veckor efter vad jag trodde var äl så nån äl var det ju inte. Väldigt vanligt att äl uteblir. Och beklagar självfallet dina missfall!

• Margaret

Tack för svar! Vi såg på VUL att fostret var litet och sen hade hjärtat slutat slå i v 9-10 men mf kom inte igång förrän sent. Inte ens medicin hjälpte. I sex veckor var jag på gyn varje vecka och jag var rätt bitter när jag satt och väntade sjunde besöket för att se om jag måste få skrapning också. Jag slapp det och jag är så tacksam för det - förstår att det kan vara riktigt jobbigt. Hoppas på bättre lycka för oss alla här.

Svar på tråden Mens efter missfall