När log ditt barn född v.35+ första gången?
Som rubriken. När log ditt barn född i v.35 första gången? Ett riktigt, medvetet leende? Min kille blev 8 veckor okorr i fredags och vi väntar spänt...
Som rubriken. När log ditt barn född i v.35 första gången? Ett riktigt, medvetet leende? Min kille blev 8 veckor okorr i fredags och vi väntar spänt...
Min andra son är född i vecka 35+3. När han var nio veckor kunde vi med säkerhet säga att han log ett svarsleende för första gången.
ibörjan såg jag inget leende, det va bara sova o äta som gällde, det tog nog 2-3 månader om jag inte minns fel, men nu när hon snart fyller 2 så är det nästan inget annat än leenden o skratt som bubblar:)
Emma var 12 veckor okorr innan det kom. Hon sov och sov och sov den första tiden. En sådär 22 timmar per dygn så inte hade hon tid att le åt oss :-P . Hon var bara vaken för att äta. Men i vecka 9-10 vände det och hon började få längre vakentid och då kom leendet ganska snabbt.
Hon är född vecka 36.
Min dotter är född i v35+2 och log svarsleende vid 9-10 veckor ungefär. Nu ler hon för fullt (hon är 3,5 månad nu okorr.).
Det tog ganska lång tid som jag minns det. 9-10 veckor!
Min dotter är född i v 34+4 och log första gången ca. 7 v gammal
Min son föddes v. 35+4 och han log första gången vid 2,5 månad!
Vår son kom v.35+1 och det första "riktiga" smilet kom när han var 8 veckor okorr.