• gonkis

För lite hormoner??

Hej!

Jag har en fråga till er som haft uppreoade missfall, själv så har vi nu haft vårat 2:a missfall, det första i vecka 6-7 men upptäcktes i vecka 14+2, det andra i vecka 5+2. Nu till min fråga, jag har haft lätt för att bli gravid dessa två gånger vi försökt, men det stannar tyvärr inte kvar hos oss, kan det vara så a´tt jag utsöndrar för lite gulkroppshormoner så att jag kanske kan få tabletter vid nästa graviditet. Vilka tabletter har ni fått? Har det fungerat på er? Jag vet att man får utredning efter 3 missfall, men jag skulle ändå vilja prova med tabletter vid nästa grav. Kromosomavvikelser hos någon av oss skulle vara väldigt ovanligt enligt dom på sjukhuset, det är mest det som oroar mig att det kan vara eftersom det inte vill stanna i min mage.

• Svar på tråden För lite hormoner??
  • pcotjej

Stackars dig jag vet inte mer än att bristen på folsyra kan vara en nackdel prova att äta en b50 (gärna twinlabs i kapselform) där du har alla b-vitaminerna samlade inkl folsyra som inte bör tas separat.
    Finns på hälsokost eller på www.bodystore.se

Hoppas det går bra nästa gång.....

• Cico

Hej Gonkis,
    Jag har fått gulkroppshormon "Duphaston" att ta direkt från positivt test.

Det har tyvärr inte hjälpt mig, men de har hjälpt vissa och det var därför värt att testa tyckte min läkare och jag.

Lycka till! / Cico

Svar på tråden För lite hormoner??