• mammamutilltre

Börja på fsk eller ej?

Jag är för tillfället hemma med mina 3 åringar och bebis på 5 månader storasyster är 7 år och går i skolan.
    Mina 3 åringar hann att gå på fsk ett år innan lillan föddes alltså mellan 2 o 3 år men valde att ha dem hemma med mig o lillsyster vilket jag är glad över att jag tog det beslutet.
    Tanken är att de ska börja fsk igen till hösten då de fyller 4 år men har börjat fundera på om de inte borde vara hemma..mina pojkar :)
    fast det kanske kan vara bra för dem så de inte blir allt för tajta?
    Tänker att de ska börja men nån liten röst säger att de kanske skulle va hemma?

Hur hade ni gjort? När har era börjat då ni haft dem hemma?

• Svar på tråden Börja på fsk eller ej?
  • Hemmaföräldern

Vad säger din magkänsla dig? :) Finns det någon deltidsförskola där de kan gå några timmar i veckan? Det kanske är bättre än dagis som ändå är en annan typ av verksamhet där det många gånger inte alltid är så populärt om barnen går korta dagar. Dessutom tror jag att det är fler smittor om du har en liten hemma. Titta in på http://www.hemmaforaldrar.se och ta dig en funderare till på vad du kan erbjuda och om det skulle tillföra något att ha dem på dagis.

• mammamutilltre
    Hemmaföräldern skrev 2010-04-05 21:29:16 följande:
    Vad säger din magkänsla dig? :) Finns det någon deltidsförskola där de kan gå några timmar i veckan? Det kanske är bättre än dagis som ändå är en annan typ av verksamhet där det många gånger inte alltid är så populärt om barnen går korta dagar. Dessutom tror jag att det är fler smittor om du har en liten hemma. Titta in på www.hemmaforaldrar.se och ta dig en funderare till på vad du kan erbjuda och om det skulle tillföra något att ha dem på dagis.
    Tack för ditt svar....vi ska ha dem på ett föräldrar koperativ som vi haft dem på innan och de kommer i sådana fall gå max 15 timmar kanske inte ens det..jag kan tycka att det räcker med 2 dagar 10 timmar sammanlagt.

Ja just med smittor vet jag att vi kommer dra hem och det är ett stort - , hade storasyster på fsk då killarna föddes hon var 4 då och killarna var mkt sjuka innan ett rå trots att vi hade storasyster mkt hemma.

Innan var jag helt inställd på att killarna skulle börja på fsk igen men nåt säger mig att ..kanske inte, jag som fsk pedagog känner att jag kan tillgodose dem det som de "missar"  det jag tänker mest på är kanske att de behöver vara i grupp och kanske mer då de är tvillingar??

Ska kolla din länk..
Svar på tråden Börja på fsk eller ej?