Valling!
Hej!
Hej!
Vilket bra tips! Jag bor i Mexiko och släpar alltid med en massa välling från Sverige, alla som hälsar på får också ta med. Nu håller det ändå på att ta slut innan min syster kommer hit med mer. Tyvärr tror jag inte att det finns havremjölk här i mexiko. Kanske kan man ta sojamjölk? Hm, jag får prova mig fram.
Jag trodde inte att Australien hade havremjolk men de hade det pa 3 stallen i butiken: en i kylen (vid sojamjolken), en vid nyttiga hyllan (vid havregryn och osaltade notter) och en vid long-life mjolken (med sojamjolken och de andra long-life mjolken).
Har hort att NK Livs skickar valling till utlandet.
Jag bor i Canada och saknar välling jättemycket! Min son på nio månader är inte särskilt förtjust i barngröten och det sista grötmålet innan läggdags är jättejobbigt! Med välling känns det som det skulle vara mycket lättare!
Jag har pratat med mina föräldrar som ska komma på besök snart om de kanske kan ta med sig lite välling (så att det räcker i ungefär fyra månader). Ni som tagit med eller fått välling från besökande, har det varit några problem med tullen och hur mycket välling har ni tagit med er eller fått?
Vaniljkex: Vart hittar man detta NK Livs?
Livsmedelsavdelningen pa varuhuset NK i Stockholm, NK Saluhall heter det visst. Telefon 08-7628410, enligt NKs hemsida. Men som sagt, nagot jag har hort bara, har inte bestallt sjalv. Men ring och fraga, vet jag! Lycka till!
I australien ar de harda i tullen. men sa lange man deklarerar att man har med sig mat och forklarar for tull personalen att det ar Swedish baby formula och att det ar "sealed" sa ar det inga problem. (jag hade med mig 10 paket)
Ooops, det var verkligen inte meningen, tack för att du sa till. Jag har anmält inlägget nu!
Det ar val bara kolla var ert lands tull har for regler for inforsel av matvaror. Det ar ju dessutom bra att ha nagot att hanvisa till, om man skulle stota pa en overnitisk tulltjansteman.
tack for tipset om ICA! Men jag ber nog hellre mamma skicka hit saker nar jag ar sugen pa nagot svenskt... det ar ju gratis. for mig ;)
hej - angaende den dar havremjolken du har hittat i Australien: Har letat men hittar inte? Vad heter den? Pa vanlig Coles / Woolworths?
Tror inte att jag kommer orka koka valling till min dotter (som nu ar 2 ar och har klarat sig bra utan hittills) men tankte att havremjolk kanske kan ersatta lite av den vanliga komjolken hon dricker (hon far alltid en kopp mjolk innan laggdags). Borde ju vara mer mattande....?
jag hittad en vid nyttiga/allergi hyllan och en vid soyamjolks hyllan (long life milk) och en vid mjolkkylen!