• Anonym (VILLHAEXTRAJOBB)

Söker tips på extra jobb - gärna jobb hemifrån!

Hej!
    Jag är en ensamstående mamma till två barn. Jag har en anställning på 75 % men har fått jobba 100% då det fattats personal på mitt jobb. Nu till sommaren kommer jag dock bara få jobba 75%. ( Det känns såklart elakt mot mina barn då jag knappt ser de i veckorna jag har dem pga heltidsarbete och när jag väl får semester så ska jag få ersättning på 75 % och knappt ha råd att betala räkningarna. Det är dessutom dyrare att vara ledig, då det innebär dyrare matinköp samtidigt som barnsomsorgsavgiften ändå ska betalas). Med andra ord, situationen är som den är, den kan jag inte påverka. Men jag behöver jobba extra för att kunna få en dräglig sommar och ledighet med mina barn.

Restskatt samt skuld hos försäkringskassan gör sommaren långt ifrån lättare!

Men till min fråga: Jag behöver tips på extrajobb! Gärna ett där man kan arbeta hemifrån när tiden bäst passar en! Någon som kan tipsa mig!

• Svar på tråden Söker tips på extra jobb - gärna jobb hemifrån!
  • Anonym (VILLHAEXTRAJOBB)

Inte någon som kan ge lite tips på extra arbete?

Kan arbeta borta från hemmet varannan helg samt kvällar den vecka jag inte har mina barn.

Den veckan jag har dem kan jag arbeta kvällar/nätter via internet.

• myslillan

homepartyn

ha partyn hemma så slipper du åka iväg och barnen kan vara hemma.

sälj till vänner och bekanta,funkar jätte bra.

hör av dig om du är intresserad,har ett nytt företag

• kattengustav
    ThereseM skrev 2010-12-03 14:10:15 följande:
    detta fungerade för mig, riktigt roligt o mer tid över för annat

www.arbetahemifran.se/TWM 
    Vad är det detta handlar om? Får inte fram nått på deras hemsida om vad man ska göra.
  • Anonym
    kattengustav skrev 2011-01-26 07:28:02 följande:
    Vad är det detta handlar om? Får inte fram nått på deras hemsida om vad man ska göra.
    Det är för att det är rätt oseriöst. Det låter så enkelt och lätt men du kan förlora massor på det. Gå inte på allt.
  • Lirpa09
    kattengustav skrev 2011-01-26 07:28:02 följande:
    Undrar jag med, nyfiken som man är
  • Anonym (Jobba hemifrån)

Ett sätt att dryga ut kassan är att tjäna lite extrapengar på saker man har talang för, typ skriva jobbansökningar, teckna, översätta texter, skriva sånger/dikter om nån, etc. På Sajten Tusingen kan man sälja sånna saker på ett enkelt sätt. Det är gratis att lägga upp annonser. Kolla in Tusingen.se

• Jimmy Ferm

Jeg arbetar med Network Marketing inom kategorin direktförsäljning. Jag i mig själv är inte någon försäljare - snarare marknadsförare.

Mitt tips är att arbeta med affilliate marketing, vilket innebär att du marknadsför sidor för företag. När någon köper från de sidorna, så får du en bonus från företaget... Enkelt och snabbt avklarat.

Homeparties är också ett alternativ. Du visar produkter i egna hemmet, någon annans, torg eller kanske i centrum... Ett relativt snabbt sätt att få in en extrakassa. Tupperware som de flesta känner till har t.ex. denna form av arbete. Och vilket hem har inte några Tupperware-produkter.

Näring och hälsa är inne idag, nu när mer och mer produkter i affärerna inriktar sig på light-produkter. Produkter som dom har reducerat de viktiga näringsämnena från. I och med att dom minskar på t.ex. fett och kolhydrater, så måste dom ersätta detta med anda tillsatser - som inte är naturliga för människan. Detta leder till bristsjukdomar. Många företag arbetar med att tillverka tillskott. Har företaget funnits i över 5-6 år, så är det ett säkert kort att satsa på. Är det dessutom med i direkthandelns förening eller den amerikanske motsvarigheten Direct Selling Association, så är det dessutom ett äkta direktförsäljningsföretag.

Det finns de företag som har funnits i över 20-30 år och som bara blir mer och mer populära. En del av dom är dessutom stora sponsorer inom sportvärlden och börsnoterade. Jag berättar gärna mer...

• Millan

Ja jobbar med hälsoprodukter hemifrån. Perfekt om vill tjäna lite extra och vill lägga upp sin arbetstid själv! Själv är ja mammaledig och tycker det är jätte roligt:) berättar gärna mer över mail

Svar på tråden Söker tips på extra jobb - gärna jobb hemifrån!