• lovedidas

Bästa dieten till snabb viktnedgång??

Har ca 20 kg att bli av me, o vem som helst vill ju bli av med dom fort...

tänkte kolla lite om ni vet några bra dieter som verkligen funkar osv...har provat MASSOR innan o d börjar bli jobbigt...

behöver gå ner delvis för ja har fått ryggproblem o knäna ska vi inte bara  tala om..

Sen har ja 2 barn som behöver en pigg o alert mamma....känner mig som en strandad val just nu...

Help!!

• Svar på tråden Bästa dieten till snabb viktnedgång??
  • Probably the best    in the

Snabbt eller bestående?
    Må gott under tiden eller svälta dig?

Jag kör LCHF och mår bra, går ner och trivs!
    Och det är ingen diet...det är ett sätt att fortsätta äta för resten av livet, även om du när du nått din målvikt inte är lika strikt.

Men det är bara ett tips...

• anirac1

Håller me inlägget innan. För jag har märkt att om man kör me pulverdiet så visst rasar vikten fort MEN sen så går man upp typ d dubbla. Tror inte alls på genvägar utan mer på äta rätt & träna....

• artax

jag säger direkt pulverdiet, den där gammla skrönan att man skulle gå upp allt igen ochdubbelt så mkt till stämmer INTE endel går upp igen liksom många som går ner gör oavsett vilken metod dom använder sig av!

Jag förespråkar cambride för de smakar bäst, har du 20 kg att gå ner ger jag dig rådet att käka enbart cambridge i 3-4 veckor sedan cambridge+ett nyttigt mål om dagen i 2 veckor sedan enbart cambridge igen 3 veckor och sedan 1 v då du trappar upp till en sund kost.
    det kostar en del typ 470/v men om man jämför det med vad man slänger i sig när man äter så man får 20kg övervikt så är det inge större skillnad.

lycka till!

• Minifer

när jag ville gå ner snabbt en gång i tiden körde jag Atkins som ju är en version av LCHF fast mer hardcore och förmodligen inte lika hälsosam. Men fort gick det! 10 kg på 4 veckor. Eftersom man ju får äta precis hur mycket man vill och kan äta gott var det inga problem med att man gick upp sedan. Men man ska nog inte äta atkinsdiet i för lång period isf skulle jag hellre satsa på LCHF som jag själv skulle köra nu om jag ville gå ner. Grejen med atkins är dock att man INTE får fuska, då får man som börja om från början igen, tar några dagar innan kroppen börjar tokbränna bort fettet.

Hur som helst, lycka till!

• Anna o Leia
    Probably the best in the skrev 2010-04-03 01:32:58 följande:
    Snabbt eller bestående? Må gott under tiden eller svälta dig? Jag kör LCHF och mår bra, går ner och trivs! Och det är ingen diet...det är ett sätt att fortsätta äta för resten av livet, även om du när du nått din målvikt inte är lika strikt. Men det är bara ett tips...
    Jag kör oxå LCHF sen den 9e mars och har gått ner över 4 kg sen dess. Jag blev byvärr rätt trött av den livvstilen, men håller på att utreda varför. Santagligen någon brist på något(vitaminer antagligen). good luck
  • Micke54

Den här tjejen har gått ner 46kg på mindre än ett år. Hon mår säkert alldeles utmärkt fysiskt också då hon gjort det med hjälp av träning och stenkoll på sin mat. Hon skriver en träningsdagbok på flashback https://www.flashback.org/t1008263

• Micke54

Nä visst ja det var typ -20kg på ett år hon har tappat 46 allt som allt. 

• little mommy

hmm. ja jag själv la av med allt socker dvs- godis, chips, glass, fika bröd allt som hade med det att göra och även läsk. och förra året förlorade jag 17 kg utan att träna direkt mycket.. min enda träning jag gjorde var att jag började träna pilates (det kan du göra hemma när barnen sover oxå) och sen hitta jag min i dotters leksaker så som hopprep funkar jätte bra och hon tyckte det var roligt att hoppa tillsammans, och sen även rocka rock ring ger väldigt snygg timglas figur

och min vikt håller sig utan att gå upp igen, men dock kommer jag inte börja äta "socker" igen ser inte syftet med det när man i stället kan ha hälsan och vara snygg istället haha
    Har en annan vän dock som gått ner "snabbare" hon blev vegetarian och gick ner 15kg på bara tre månader men hon träna motion på gym oxå och cykla och gick till jobbet.
  • lovedidas

Oj kul att få svar! grejen e att ja har gjort allt ifrån viktväktarna till piller o en del pulverdieter. just nu har ja skaffat mig ett par fett förbränningspiller som funkar skitbra..har även kombinerat d me pulver. fast bara på morgonen eftersom ja e sååå usel på o äta då..:-/ Ja har ju tappat lite kilon, men man har ju bråttom me allt...vill helst att d ska gå över natten, men d vet man ju att d inte funkar. Har även provat på efedrin, o d vill ja verkligen inte använda...man blev ju hög som ett hus av d...

Klart man vill se bra ut när man fått barn o så....men känns ganska hopplöst. Framförallt när man har ont i knä o rygg, o man har ju trots allt 20 kg att gå ner.

Rockring o hopp rep har ja funderat länge på...hmm

Ja skulle hemskt gärna vilja gå ner snabbt men ändå må bra...vet ej om d finns nåt alternativ?

• LyckligaJag83
    lovedidas skrev 2010-04-03 10:12:41 följande:
    Oj kul att få svar! grejen e att ja har gjort allt ifrån viktväktarna till piller o en del pulverdieter. just nu har ja skaffat mig ett par fett förbränningspiller som funkar skitbra..har även kombinerat d me pulver. fast bara på morgonen eftersom ja e sååå usel på o äta då..:-/ Ja har ju tappat lite kilon, men man har ju bråttom me allt...vill helst att d ska gå över natten, men d vet man ju att d inte funkar. Har även provat på efedrin, o d vill ja verkligen inte använda...man blev ju hög som ett hus av d... Klart man vill se bra ut när man fått barn o så....men känns ganska hopplöst. Framförallt när man har ont i knä o rygg, o man har ju trots allt 20 kg att gå ner.Rockring o hopp rep har ja funderat länge på...hmm Ja skulle hemskt gärna vilja gå ner snabbt men ändå må bra...vet ej om d finns nåt alternativ?
    Jag kör pulver ibland (Allévo). Gick ner ca 6 kg på 4 veckor (körde pulver endast på vardagarna och vanlig mat på helgerna) och jag har inte gått upp något av det än iaf :)
    Olivia 2009-10-23
  • frisk man

Hej

Jag har länge haft otroliga problem med min vikt och har pendlat mellan 112-117kg under cirka 10 år, och hade prövat allt som gick! Men ingenting fungerade... gick ner ett kilo - och upp två. bantade 10, men gick upp 12 och s? höll det på. Tills en dag då min väninna tipsade om någonting som heter Raspberry Ketone. det är ett 100% naturligt läkemedel tillverkat av endast naturliga ingredienser, och det är det enda som har fungerat för mig! Sedan cirka ett år tillbaks ligger jag på stabila 72 kilo och som det ser ut nu så kommer jag stanna kvar där. Raspberry Ketone kan köpas på ett flertal hemsidor med direktleverans hem till dörren. jag har beställt ifrån olika leverantörer men bäst pris och bäst service som jag upplevt är utan tvekan APOTEK101.
    Kan varmt rekommenderas!

Lycka till med att bli av med era extra kilon!

Kram

Svar på tråden Bästa dieten till snabb viktnedgång??