bygga med klossar?
Hur gammal var ditt barn när han/hon byggde ett torn av klossar? Och hur många klossar staplade han/hon?
Någon som vet vilken ålder de förväntas att klara det?
Hur gammal var ditt barn när han/hon byggde ett torn av klossar? Och hur många klossar staplade han/hon?
Någon som vet vilken ålder de förväntas att klara det?
Siri har i sitt treåriga liv aldrig brytt sig om klossar så jag vet inte faktist
På bvc slog hon klossarna mot varandra "precis som de ska" på den kontrollen iaf.
äh förväntar och förväntas. Jag vet barn som staplat klossar vid 11 månder och andra som gjort det först vid 1 1/2. Eller aldrig. Det beror ju lite på intresse också. Dottern började med det när hon var runt 14 månader kanske. Hon gillar att stapla höga torn. Och så ska alla figurer på klossarna nödvändigt vara rättvända.
Min son började bygga torn med små klossar, 3 stycken, när han var kanske 15-16månader. Innan dess byggde han med såna massiva typ 20 cm stora klossar. Han började snabbt att bygga torn med fler klossar. Max är 8 vad jag har sett, det var i julas då han var 19 månader.
Håller med Miss Maya, det är skillnad på när de fysiskt klarar av det, och när de har intresse att prova . Jag tycker inte man ska oroa sig speciellt mycket, eller jämnföra med andra barn om ens barn inte är uppenbart efter i utveckligen, men det är ju det man har BVC till!
Ja förväntas var kanske fel ordval. Och nej jag oroar mig inte alls och jag inser ju såklart att barn är olika. Var bara lite nyfiken i all välmening och undrade hur gamla era barn varit när de gjorde det.
Tog fram storasyskonens klossar till min minsting som blir 1 på lördag och hon tog dem och började stapla ett 5 klossar högt torn och klossarna var rätt små ändå. Jag blev minst sagt förvånad eftersom hon aldrig har hållt på med klossar förut. Kan inte minnas att storasyskonen gjorde det vid den tiden, så jag tyckte att hon var rätt tidig med det.
Inte för att det spelar roll men klart man blir glad när det händer stora grejjer i deras utveckling.
Stapla klossar kanske helt enkelt är hennes grej
mitt barn är 18 mån och bygger torn högre än henne själv, 14 klossar senast? otroligt impad