• SPECIELL

kontakthem!!!!!!

Hej min fråga är om jag vill bli kontakthem/familjehem vart vänder jag mig?? ´Hur kan det se ut har man varann helg veckovis mm??
    Vill ha små barn helst från 2 år kan det vara möjligt om så önskar??
    Tacksam för svar

• Svar på tråden kontakthem!!!!!!
  • Kyanita

Jag vet inte men ville ändå skriva att det är skönt att det finns människor som du. Hoppas att det går bra!!

• Singelpappa77

Vänd dig till familjeomsorgen i din kommun, de kan svara på alla dina frågor.

Det brukar vara sällsynt med små barn, vilka jag tror också ofta placeras i redan rutinerade familjehem.

Välkommen hem till mig på middag och massage *blink*
  • SPECIELL

singelpappa77
    Ok men jag lägger in ett intresse i alla fall tack för svaren

• annkar78

Vänd dig till socialtjänsten i din kommun, Individ och familjeomsorgen är det som beslutar och förmedlar kontaktfamiljer och familjehem. Många kommuner brukar även gå ut i tidningar och annonsera efter nya familjehem och kontaktfamiljer. Men som sagt vänd dig till socialtjänsten så hjälper de dig. Lycka till!

• en glad
    SPECIELL skrev 2010-03-29 22:10:47 följande:
    Hej min fråga är om jag vill bli kontakthem/familjehem vart vänder jag mig?? ´Hur kan det se ut har man varann helg veckovis mm??Vill ha små barn helst från 2 år kan det vara möjligt om så önskar??Tacksam för svar
    Vänd dig till alla kommuner inom 10 mils radie! Det ökar chansen att få ett barn matchad som passar in i just din familj!
  • Smulan No1

Låter som man gör budgivning på barn... Låter hemskt

Himla massa barn
Svar på tråden kontakthem!!!!!!