• pyretochbönan0809

Svårt ibland...

Jag VILL så mycket...Jag VILL känna mer för min bonusson än jag gör...Jag VILL älska honom som min egen men det gör jag inte...Jag är biomamma åt hans 2 småsystrar och jag älskar att se dem ihop och han är världens bästa storebror men jag önskar att jag älskade honom lika mycket som jag älskar mina tjejer
    Naturligtvis visar jag inte honom att det är skillnad i mina känslor men det blir oftast så att jag tar tjejerna medan han gör något med sin pappa men där är det ju både ålders- och könsaspekten i det...Annars är han med oss allihop och jag och hans pappa turas om att natta och så.

Räcker det här? Kan jag göra något mera?

Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
  • Svar på tråden Svårt ibland...
  • lagotto

Jag tror att älska sina bonusar lika mycket som sina egna ,det gör man inte och det är inget konstigt med det.Huvudsaken att man inte gör någon skillnad i behandlingen av barnen det är väll bra att ni gör kill och tjej saker med barnen. Men någon gång kan du göra något med honom och din man gör något med flickorna. Jag har två bonusar och ett eget, nu är min dotter bara 3 månader så ännu gör man allt tillsammans men jag tror nog att det är viktigt att man gör saker med bara ett barn åt gången och något som barnet vill ,så hon/ han kan få känna sig speciell.Så nästa gång byt barn och gör något med honom som han vill  att du inte älskar honom på samma sätt som hans pappa gör det tror jag att han vet  så länge han har sin mamma så tycker han nog att det är okej.

• pyretochbönan0809
    lagotto skrev 2010-03-29 22:06:32 följande:
    Jag tror att älska sina bonusar lika mycket som sina egna ,det gör man inte och det är inget konstigt med det.Huvudsaken att man inte gör någon skillnad i behandlingen av barnen det är väll bra att ni gör kill och tjej saker med barnen. Men någon gång kan du göra något med honom och din man gör något med flickorna. Jag har två bonusar och ett eget, nu är min dotter bara 3 månader så ännu gör man allt tillsammans men jag tror nog att det är viktigt att man gör saker med bara ett barn åt gången och något som barnet vill ,så hon/ han kan få känna sig speciell.Så nästa gång byt barn och gör något med honom som han vill  att du inte älskar honom på samma sätt som hans pappa gör det tror jag att han vet  så länge han har sin mamma så tycker han nog att det är okej.
    Det gör han nog...Problemet är nog att jag sätter så mycket krav på migsjälv. Han älskar ju inte mig på samma sätt som sin mamma och pappa och det ska han ju inte göra heller men det känns lite jobbigt ibland det med! Det är inte rimligt för 5 öre :s

Ja, nu när det är varmare är det lättare för mig att ta med honom på saker för jag har inget körkort än.
    Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
Svar på tråden Svårt ibland...