• Plutteli

Det är barnplågeri att göra hål i öronen på sin bebis!

Jag tycker det är barnplågeri att göra hål i örat på sin bebsi! Varför liksom? Det är inte fint, det fyller ingen funktion, barnet har noll glädje av det och det gör ont för bebisen! Det är helt enkelt bara mer än lovligt ego att plåga sitt barn för sin egen skull på det viset! FY!

• Svar på tråden Det är barnplågeri att göra hål i öronen på sin bebis!
  • BillyX
    Plutteli skrev 2010-03-29 09:00:35 följande:
    Jag tycker det är barnplågeri att göra hål i örat på sin bebsi! Varför liksom? Det är inte fint, det fyller ingen funktion, barnet har noll glädje av det och det gör ont för bebisen! Det är helt enkelt bara mer än lovligt ego att plåga sitt barn för sin egen skull på det viset! FY!
    Jag är emot barn som piercas men: den fyller ju funktionen att göra barnet sött och visa omvärlden vilket kön barnet har mellan benen, och barnet får glädje av det som vuxen eftersom det förväntas smycka sig som en vuxen kvinna då.
  • viseversa
    BillyX skrev 2010-03-29 09:03:43 följande:
    Jag är emot barn som piercas men: den fyller ju funktionen att göra barnet sött och visa omvärlden vilket kön barnet har mellan benen, och barnet får glädje av det som vuxen eftersom det förväntas smycka sig som en vuxen kvinna då.
    Eh skämtar du eller?
  • Kya

jag kan inte annat än hålla med. vad ska syftet vara? Jag diskuterade i en tråd bara igår med en som skulle ta hål i öronen på sin bebis om det blev en flicka. jag frågade varför, och hon sa att det var för hennes (mammans) skull? öhh?

Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Lizard19

Nog kan man vänta ett par år allt. Jag tog hål när jag var 4 år och inget jag ångra. Ville då när jag var liten. Mamma förklarade flera ggr att det gör ont och kan bli problem mm mm. Och jag fick nickelaallergi men jag ångra mig inte. Blir lika för min dotter. När hon blir så gammal att hon själv vill så får hon.

Det kubike på.....
  • BillyX
    viseversa skrev 2010-03-29 09:04:25 följande:
    Eh skämtar du eller?
    Nej, det är mina åsikter ovan.
    Eller vad tycker du att piercing på barn fyller för funktion?
  • Kya
    BillyX skrev 2010-03-29 09:03:43 följande:
    och det finns inget annat sätt att visa vilket kön barnet har? tex färg på kläderna, klädstil, något hårband?

och som du säger, det är i vuxen ålder det förväntas att smycka sig på det sättet. varför inte vänta till dess?

det är jävligt onödigt att dra på sitt barn nickelallergi och infektioner bara för att man ska tjuras med att sätta hål i öronen.
  • Kya
    Lizard19 skrev 2010-03-29 09:05:19 följande:
    Nog kan man vänta ett par år allt. Jag tog hål när jag var 4 år och inget jag ångra. Ville då när jag var liten. Mamma förklarade flera ggr att det gör ont och kan bli problem mm mm. Och jag fick nickelaallergi men jag ångra mig inte. Blir lika för min dotter. När hon blir så gammal att hon själv vill så får hon.
    är det inte smartare att vänta till lite äldre ålder isåfall, speciellt eftersom du blev allergisk. då finns en risk att din dotter också blir det.
  • BillyX
    Kya skrev 2010-03-29 09:06:42 följande:
    och det finns inget annat sätt att visa vilket kön barnet har? tex färg på kläderna, klädstil, något hårband? och som du säger, det är i vuxen ålder det förväntas att smycka sig på det sättet. varför inte vänta till dess? det är jävligt onödigt att dra på sitt barn nickelallergi och infektioner bara för att man ska tjuras med att sätta hål i öronen.
    Precis, det kan man fråga sig!
Svar på tråden Det är barnplågeri att göra hål i öronen på sin bebis!