• NiXxI

Navelpiercing på 13-åring

Hade detta på tapeten nyligenoch fick blandade reaktioner.

Jag tycker att jag som förälder kan ansvara för att min tonåring piercar naveln och ser likheter i att välja at pierca öronen.
    Men jag anser inte att en tonåring (13-18) ska pierca sig i ansiktet eller intimpiercingr förrens de själva kan ta ansvar för sina handlingar.
    Har förstått att det råder olika tolkningar och är nu nyfiken på era.

jahapp
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 08:54
    Ni får gärna skriva om varför ni tycker som ni gör

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 09:11
    Lite läkningstider www.edspiercing.com/skotsel/skotsel-tider.php
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Navelpiercing på 13-åring
  • Jezamine

Jag har ansvar för att mina barn inte piercar sig i naveln förrän de är 18.

Avstängd tills vidare
  • NiXxI
    Jezamine skrev 2010-03-27 08:56:59 följande:
    Jag har ansvar för att mina barn inte piercar sig i naveln förrän de är 18.
    Okej, hur menar du då?
    Får de ej heller pierca öronen innan de är 18?
    jahapp
  • vampyria2

Efter som en navel piercing tar ca 8 månader att läka så säger jag nej pga att det finns stora risker med det. Där emot så har de fått pierca mun och öron pga att de läker på ca 2 veckor och att det är mycket mindre koplikationer med dem.

• Jezamine
    NiXxI skrev 2010-03-27 09:03:47 följande:
    Okej, hur menar du då?Får de ej heller pierca öronen innan de är 18?
    Skrev jag att de ej fick pierca öronen? Nej jag skrev naveln.
    Avstängd tills vidare
  • ELLEoClara

Tycker inte det är ok egentligen, men en 13 år släkting gjorde det bakom sin föräldrars rygg, fick efter mycket "skäll" behålla den och det var väl ok.

Röstade på annat.
  • NiXxI
    Jezamine skrev 2010-03-27 09:06:23 följande:
    Skrev jag att de ej fick pierca öronen? Nej jag skrev naveln.
    Och jag frågade om de ej fick pieca öronen helle då innan de fyllt 18...hmmmm
    jahapp
  • DexX

Jag skulle tycka de är helt okej om den är mogen nog att ta hand och rengöra den själv! Min mamma har aldrig varit emot piercingar smink elr kläder, har alltid fått sett ut som jag vill, och de är något jag uppskattar! Hon har alltid sagt vad hon tyckt men aldrig förbjudit!

• Majsan70

Eftersom du hänvusar till Ed så kanske du även vet att han håller stenhårt på åldersgränserna. 15 år gäller för att pierca sig hos honom och 18 för intimpiercingar om jag inte minns fel.

Min dotter var nyligen och piercade sig i näsan hos just Ed och då hade hon fått vänta tills hon fyllt 15 år. Så jag anser att inget annat än öronen piercas innan de har åldern inne helt enkelt.

• mammamadeleine

Valde annat, jag kommer inte gå med på att min dotter, eller son pearcar sig förrän de fyllt 15.

Meja 3/7-03 Eddie 9/7 -08 Bebben i magen BF 26/6-10
  • NiXxI
    Majsan70 skrev 2010-03-27 09:14:57 följande:
    Eftersom du hänvusar till Ed så kanske du även vet att han håller stenhårt på åldersgränserna. 15 år gäller för att pierca sig hos honom och 18 för intimpiercingar om jag inte minns fel. Min dotter var nyligen och piercade sig i näsan hos just Ed och då hade hon fått vänta tills hon fyllt 15 år. Så jag anser att inget annat än öronen piercas innan de har åldern inne helt enkelt.
    Absolut vet jag att Ed's håller på 15....märkligt hade det varit annars? Att hänvisa dit.
    Fast min hänvisning var mer om läkningstiden iofs.

När har de åldern inne för öronen då?
    jahapp
Svar på tråden Navelpiercing på 13-åring