• öland30iår

Erfarenheter av Mini pe?

Hej

Jag har precis provat minipillret ceracette o tidigare excaltena o får acne av det senare o fruktansvärda menssmärtor hela månaden av det tidigare. Jag ska nu få mini pe.

Ngn som vet om det är bättre än de tidigare nämnda?

• Svar på tråden Erfarenheter av Mini pe?
  • Chris Cross

Jag har ätit både Mini-pe och Cerazette. Av Mini-pe blödde jag varannan vecka så det var inget för mig, så då fick jag prova Cerazette och då slutade jag ALDRIG att blöda...

Jag fick ingen särskild acne men gick upp en del i vikt pga att jag hela tiden samlade på mig vatten precis som innan man får vanlig mens. EFter pillerstopp försvann 8 cm i midjemåttet på några dagar

Av Cerazette fick jag även jätte torra slemhinnor

• lövet2

Med MiniPe blödde jag halva månaden och gick upp i vikt. Dessutom blev jag med barn av dem ...

• öland30iår

Suck vad jobbigt o hitta ngt som är bra. Hoppas dock mini pe kan funka för mej... sen har jag testat allt som jag får anv. då jag har blodpropp i släkten. Jag mår sjukt dåligt psykiskt innan mens o har mkt mensvärk utan piller. Ngt borde ju funka?

• forvantningar

Jag började äta ceracette för ca 2 månader sen, min mens är helt oregelbunden, ibörjan blödde jag 14 dagar ist som vanligt 4-max 5 dagar. Sen efter det har jag blött ca varanan vecka, mår hela tiden illa, har gått upp ivikt.

Åt minipiller för några år sedan också, då inte ceracette men iaf det funkade jätte bra redan från start.

• öland30iår

Gick över från cerazette till mini pe idag, hoppas de är bättre ;)
    Har mått illa haft mensvärk o huvudvärk varjedag i 3 månader på cerazette, gått upp i vikt, mellanblödning osv... hoppas hoppas...

• öland30iår

När kan man märka effekter av bytet mellan minipillren?

• Rynkigutanpåslätinuti

Mini pe trodde jag möjligen var en släkting till mini me. Tänk vad fel jag hade.

.

Anmäl gärna detta inlägg för dumt OT och syrefattig vits.

• Alvi

Jag har inga erfarenheter av andra piller än Mini-Pe, men de har jag INGA som helst klagomål på. Jag märker inte av dem alls. Dock var jag rätt deppig första veckan av andra omgången jag använde dem, men nu - nada!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Anonym

Jag åt Mini-Pe men fick sluta för jag hade mens varannan vecka. Lite jobbigt....

• öland30iår

jag har ätit dem i 5 v nu o huvudvärken försvann iaf. men hade en blödning under ägglossningen. mensen har inte kommit denna gång än men har symtom i övrigt på att den ska komma. Dessutom är mitt dåliga pms-humör tillbax så lite skillnad är det nog på pillrerna ;)

• Gull Mamman

Jag har provat cerazette,exlutena och har nu mini pe.

Med cerazette blödde jag nästan varje dag så de slutade jag med rätt fort. gav de lite mer än 3 månader men sen orkade jag inte med det.

Med exlutena fick jag ingen mens, men hade kraftiga magsmärtor då och då och sen hade jag ingen sexlust och var ofta grinig ..

Nu har jag mini pe , Första året fick jag ingen mens alls, men nu har jag lång mens 8-10 dagar, sen mellanblödningar i ca 1vecka , sen paus i några veckor sen börjar blödandet igen.. Men hoppas på att det ska bli bättre men verkar ju inte så, antagligen fick jag ingen mens första året med de för att jag ammade ..

Skulle vilja pröva nåt annat preventiv medel , men har inte hittat nåt bra , så mini pe får duga

• Standly

Jag har haft mini-pe i många år och det har funkat perfekt fram tills förra året då jag blev gravid. Hade redan en 5 månaders då så det blev tätt mellan dom. Vågar inte ha dom som "skydd" igen .

Svar på tråden Erfarenheter av Mini pe?