• Nalle har ett blått hus

"Inget är som väntans tider..." Bahumbug!

Då går man här och ruvar igen då, som värsta äggstinna hönan... och igen kissar man på stickorna i tid och otid i hopp om att det ska ge minsta lilla utslag och analyserar dem med lupp för att se om det kanske inte trots allt är ett mycket svagt, litet förskrämt streck där... Men man lurar bara sig själv!

Detta är tredje försöket och denna gången blev det FET i ostimulerad cykel och tre små embryon insatta.

Jag har sen dagen efter insättningen haft "mensvärk" och igår började en envis halsbränna och illamående, men jag intalar mig ändå att det har gått åt pipsvängen. Mensen, som annars är punktlig som ett atomur i Tyskland skulle kommit på tisdag förmiddag, men än har jag inte sett tillstymmelse till blod.

Imorgon är det dags för hCG-test på sjukhuset och jag har blivit lovad att de skriver "akut" på det så jag får svaret samma dag, men att gå och vänta driver mig till mindre vansinne... Den som myntade uttrycket "inget är som väntans tider" borde puttas ut för ättestupan - visst, inget är som väntans tider, men inte fasiken är det positivt just nu! Jag vill ju bara veta! Veta om jag ska börja vagga runt som en anka inom kort. Veta om jag ska planera in en resa till kliniken till. Veta om kroppen över huvudtaget fungerar - så jag kan fatta beslutet om det ska få vara nog nu eller om det ska bli en tripp till...

Gubben är säker på att jag inbillar mig halsbrännan, illamåendet och molvärken och det är väl inte helt omöjligt - hjärnan är ju känd för att spela oss spratt...

Sen kommer ju nästa fasa... Tänk om det visar en klar förhöjning av hCG imorgon och man sen ska gå och vänta några veckor på VUL för att se om det faktiskt finns nåt litet pickande hjärta där inne... och tänk om det då är TRE!!??!!!

Inget är som väntans tider... BAHUMBUG! säger jag.

• Svar på tråden "Inget är som väntans tider..." Bahumbug!
  • Bette

Hej,

Visst är det jobbigt att gå och vänta tills den dag man skall ta gravtest. När har du testdag? Jag tog Clearblues digitala gravtest och de är superbra, ta det, de är väldigt känslkiga också. Det låter ju positivt tycker jag, men å andra sidan hjärnan kan spela en många spratt längs med vägen.

Hoppas innerligt på plus för dig

Kram kram

Bette

Min underbara son är snart 4 månader
  • Irma01

Hej!

Håller tummarna för er!

Och ja, det kan bli 3...eller 2, eller 1 eller ingen. Men det får du ta när det kommer...

Du ska se att det ordnar sig...

Kanske lätt att säga, men bättre 3 än ingen eller?{#lang_emotions_wink}

Mvh,

• flingansnö

ohhh, spännande!! Håller tummar och tår jättehårt!!!! Hoppas hoppas hoppas!!!

Bette skrev 2010-03-25 10:10:42 följande:
    Hej,Visst är det jobbigt att gå och vänta tills den dag man skall ta gravtest. När har du testdag? Jag tog Clearblues digitala gravtest och de är superbra, ta det, de är väldigt känslkiga också. Det låter ju positivt tycker jag, men å andra sidan hjärnan kan spela en många spratt längs med vägen.Hoppas innerligt på plus för digKram kramBette
    Tro mig... jag har använt CB, rfsu's extra känsliga, rfsu's vanliga, ägglossningstest jag hade kvar (och på dem får jag ett mycket svagt litet streck), you name it - i've tried it... Dag för blodprov är som sagt imorgon 26/3.

Irma01 skrev 2010-03-25 10:11:26 följande:
    Hej!Håller tummarna för er!Och ja, det kan bli 3...eller 2, eller 1 eller ingen. Men det får du ta när det kommer...Du ska se att det ordnar sig...Kanske lätt att säga, men bättre 3 än ingen eller?Mvh,
    Klart 3 är bättre än ingen... men det är samtidigt en mycket skrämmande tanke. Tur att man har familj som ställer upp och hjälper till i så fall.
  • Bette
    Hej,

Jag tror att du kan vara låghormonare, dvs det syns senare i ditt urin än vad det brukar göra. Jo jag vet väntan är hemsk. Men mars är bra månad, jag blev gravid i mars förra året {#lang_emotions_smile}.

Hoppas hoppas på plus för dig {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart}

Kram

Bette
  • Irma01

Jo det är klart!

Här håller vi iaf alla tummar o tassar för er!

Längtar81 skrev 2010-03-26 19:23:36 följande:
    Hur gick det?
    Det gick käpprätt åt h-lvete... precis som jag faktiskt trott. Hjärnan och kroppen spelar mig spratt hela tiden och så fort sköterskan ringde om provet hörde jag på hennes sätt att hälsa att det var negativt.

Nu sitter vi och överväger om det är någon mening med att åka och göra ett försök till eller om vi ska gilla läget bara. Jag har alltid varit inställd på ett barnlöst liv och definitivt efter att jag steriliserade mig, men min man vill hemskt gärna ha barn så det får bli upp till honom. Vill han så åker jag igen, säger han att han inte klarar fler försök psykiskt så blir det inte fler försök.
  • Bette
    Nalle har ett blått hus skrev 2010-03-28 09:11:18 följande:
    Det gick käpprätt åt h-lvete... precis som jag faktiskt trott. Hjärnan och kroppen spelar mig spratt hela tiden och så fort sköterskan ringde om provet hörde jag på hennes sätt att hälsa att det var negativt. Nu sitter vi och överväger om det är någon mening med att åka och göra ett försök till eller om vi ska gilla läget bara. Jag har alltid varit inställd på ett barnlöst liv och definitivt efter att jag steriliserade mig, men min man vill hemskt gärna ha barn så det får bli upp till honom. Vill han så åker jag igen, säger han att han inte klarar fler försök psykiskt så blir det inte fler försök.
    Varför steriliserade du dig? Är bara lite nyfiken.

Bette
    Bette skrev 2010-03-28 14:12:40 följande:
    Varför steriliserade du dig? Är bara lite nyfiken.Bette
    Jag har flera ärftliga sjukdomar, framför allt en, som jag inte vill sprida vidare till någon.
  • Bette
    Nalle har ett blått hus skrev 2010-03-28 18:49:43 följande:
    Jag har flera ärftliga sjukdomar, framför allt en, som jag inte vill sprida vidare till någon.
    Det finns ju metoder nu där man kan titta på embryona, t ex PGD.

Bette
    Bette skrev 2010-03-29 23:08:19 följande:
    Det finns ju metoder nu där man kan titta på embryona, t ex PGD.Bette
    Ja, men jag tror att allt man gör för att "manipulera" med embryona kan skada och vill inte använda egna ägg. För mig är det embryodonation eller inget som gäller. Blir det inget barn på det viset är jag helt okej med ett liv utan barn.
  • Bette
    Nalle har ett blått hus skrev 2010-03-30 09:41:24 följande:
    Ja, men jag tror att allt man gör för att "manipulera" med embryona kan skada och vill inte använda egna ägg. För mig är det embryodonation eller inget som gäller. Blir det inget barn på det viset är jag helt okej med ett liv utan barn.
    Det är återigen så tråkigt att ni fick minus, jag trodde verkligen att ni skulle få plus, det lät så lovande. Hoppas innerligt att nästa försök leder till plus för er.

Kram kram

Bette
Svar på tråden "Inget är som väntans tider..." Bahumbug!