Blåsa på bebisar!
Vad händer fysiologiskt? Det är ju farligt att blåsa på dem men varför? Tappar de andan eller slutar de andas, jag blandar ihop begreppen tror jag.
Vad händer fysiologiskt? Det är ju farligt att blåsa på dem men varför? Tappar de andan eller slutar de andas, jag blandar ihop begreppen tror jag.
Va? Är det farligt att blåsa på bebisar? Aldrig hört. Var har du lärt dig det?
De håller andan när man blåser dem i ansiktet .....min lilla höna har dock en väldigt stark sådan reflex och vi har inte kunnat vara ute vid blåst och kyla :(
Är det farligt att blåsa på dem? Har jag aldrig hört...
Vet däremot att min son tyckte det var jobbigt att andas när det blåste mkt ute, skulle det också vara farligt då ?
Vet att jag nån gång fick tipset att blåsa på honom när han skrek så att han inte fick luft, då började han andas normalt igen.
Intressant att höra om någon annan vet om detta skulle vara farligt på något sätt...
Jag gjorde det i somras, en arbetskamrat hade med sin bebis på kontoret och hon var med mig en stund.. det var supervarmt både inne och ute så jag blåste lite på henne för att det skulle fläkta, men märkte då att hon tappade andan lite. I nån sekund bara och sen var det bra igen, men då kom jag genast på att jag hört det någonstans. Blev livrädd när jag kom på det! Men jag vet inte var jag har hört det.. och jag vet inte vad som händer... hmm
Farligt har jag inte heller hört att det är, e det inte det man gör vid babysim ex? innan man stoppar ner dem i vattnet?? Vet inte har inte gått på babysim.
Min dotter däremot tar inte tillbaka andan då det blåser mkt ute, hon får nästan lite panik och kramp och slutar andas..så läskigt, har inte varit med om det innan hon är min fjärde bebis
Små barn kan tappa andan om du blåser dom hårt i ansiktet, men det är inte farligt. En kompis till mig har en dotter som skrek tills hon svimmade när hon var yngre och fick tips från BVC att blåsa henne i ansiktet för att bryta skrikandet och "tvinga" barnet att ta ett nytt andetag. Så det är inte farligt och bebis kommer inte sluta att andas.
På vissa babysim så gör man det innan man "doppar" barnet under vattenytan för att det ska hålla andan. Det är en reflex som små bäbisar har, tror det växer bort innan 1-års åldern.
Att bara blåsa lite lätt en gång, eller att det är lite blåsigt ute är nog ingen fara - men jag har hört historier om dom som haft sina små barn i ryggburen sele (sån man har när man fjällvandrar - typ) och åkt utförsåkning, och att det då blåst så mycket i babyns ansikte så barnet hållit andan så länge att det slutade andas helt... Skrämmande - men kanske bara en skröna... Är inte sugen på att testa iaf.