• idamedi

Skötbädd på toppmatad tvättmaskin

Hej!
    Har ingen plats för skötbord i badrum. Vill ej heller ha skötbord på badkar då vi inte har lust att bära bort den hela tiden vid dusch samt klädhängning.

Då tänkte vi en lösning med skötBORD i vardagsrummet. Men där finns ju inte rinnande vatten inom räckhåll...

Ska införskaffa en TOPPMATAD tvättmaskin. Är det ngn som har erfarenhet av skötbädd på en toppmatad?

Ida

• Svar på tråden Skötbädd på toppmatad tvättmaskin
  • idamedi
    garib skrev 2010-03-24 20:31:06 följande:
    Det fungerar utmarkt.
    Blir det inte ostadigt? Smala skötbäddar?
  • honeydew

Jag puffar upp tråden då jag undrar precis samma sak! Den enda eventuella platsen i vårt badrum är ovanpå den toppmatade tvättmaskinen, som är 40 cm bred. Annars lär vi få ha skötbord i sovrummet.

• La Lola

Ni kan inte ha ett väggskötbord då?

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • idamedi
    La Lola skrev 2010-03-25 07:23:33 följande:
    Ni kan inte ha ett väggskötbord då?
    Nix ingen plats :(
  • heavenly S

Vi har skötbord på badkaret i vårat ena badrum. Det går bra att duscha ändå för man fäller bara upp det mot väggen och knäpper fast (tvättbjörne tror jag de heter).

♥Viggo 061226 ♥Flicka BF100404♥
  • resemamman

Köp en skötbädd på t ex Ikea, så kan ni flytta runt den allt efter behov. På tvättmaskinen funkar säkert jättebra om ni behöver vatten. Och för andra byten/pyssel så kan ni lägga skötbädden på sängen eller golvet.

• paloma84

Vi sitter i samma sits...

Har tagit bort vårt förra skötbord så att vi skulle få plats med badkar, och bytte ut vår tvättmaskin till en toppmatad.

Jag tycker dock att tvättmaskinen är alldeles för smal, skulle aldrig våga eller vilja ha barnet där!!!

Däremot funderar jag på en sådan som Heavenly S, talar om. Att den är på badkaret och vid behov fäller man upp den. Lätt som en plätt!

Alternativt en "lös" skötbädd som vi bara lägger på golvet och byter, känns tryggast nu kankse när man har ett syskon man ska hålla koll på samtidigt.

• sanna11111

jag har aldrig använt skötbordet, funkar utmärkt att byta i sängen, soffan eller golvet. lägg en handduk eller kudde under bara.

Svar på tråden Skötbädd på toppmatad tvättmaskin