Kläder på dop för män
Sitter och ska börja planera för dotterns dop men jag funderar på vad sambon ska ha på sig om det är kostym som gäller eller om man kan vara ledigt kläd. Jag tycker nog inte att han ska ha jeans på sig men att gå och köpa en kostym som han bara kommer att använda en gång.Är det någon som har en modern ettikets bok hemma som kan hjälpa till.Sambon använder inte kostym och han äger inte en kostym heller och jag vill att han ska känna sig bekväm på dopet. Han kom och frågade mig om det är kostym som gäller och jag svarade ja och han suckade djupt.Så är det någon som kan hjälpa mig vad är det som gäller nu förtiden ska mänen fortfarande ha kostym på sig på ett dop i kyrkan eller har det lättat kan jag göra min sambo glad.Själv tycker jag att en kostym som sitter bra på är himmla fint på en man men det är inte jag som ska ha på mig kostymen.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-25 09:48
Tack för era svar några kostym byxor har han inte bara finnare jeans han går bara i svarta jeans. Men vi köper ett par finare byxor så han kan ha dom på dopet och så köper vi en snygg skjorta också. Så vi skippar kostymen...och kör på en ledigare klädsel.