Anonym (öadklf) skrev 2014-07-20 18:54:50 följande:
Nej inte hos mig. Men hos pappan. Hen brukar vara ledsen för att hen inte får ta hem kompisar. Att leka ute hos pappan går inte då hela trädgården är igenvuxen och instängslad som hundgård. Jag vill inte sparka på honom, men jag misstänker att om soc kommer hem till dem så kommer det att märkas. Hos mig finns mycket att leka med och hen har ofta kompisar här.
Jag tänker att om man skulle bott i stan finns det väl inte heller jättemycket möjligheter till lek ute så de kanske inte fokuserar alls på det, men jag är nyfiken ändå om någon vet.
Okej, då förstår jag! Jag hade själv kompisar som man inte fick vara hos, och jag har svårt att se att jag skulle bli sån om jag inte var sjuk på något sätt.
Kan också tycka att det är lite snedfördelat att ha hela trädgården som hundgård om man har barn, men jag vet inget om hur de löser lekfrågan där, så jag ska inte moralisera.
Tänker mig att det ställs lite högre krav på delaktighet hos storstadsföräldrar när det kommer till utelek, barnen kanske inte kan springa ut och in själva, men det kanske blir fler roliga utflykter till olika lekparker. Skulle tro att soc väger in sånt också.