Farligt att äta en dag gammal köttfärs som gick ut igår ???
Köttfärser gick ut igår haft den i kylen kan jag ändå tilllaga den????
Köttfärser gick ut igår haft den i kylen kan jag ändå tilllaga den????
Gick den ut igår och du har förvarat den som du ska så hade jag iaf tilllagat den.
Ofta är bäst före datumet ganska väl tilltaget, för att de ska vara på den säkra sidan
Nä jag skulle inte göra det, på köttfärs är det väl sista förbrukningsdag och inte bäst före.
Jag hade inte gjort det
tACK fr svar, hade en annan köttfärs öppnad i kylen som går ut idag tilllaga den istället. Men min kära man har problem med att frysa in så nu tilllaga jag en kttfärs som var halvt öppen i kylen i 2 dagar men den går ut idag. Så det borde väl inte va någon fara???
Han har en tendens att glömma att vi har köttfärs i kylen så går han o köper nytt o använder halva o halva kvar i kylen
Har du förvarat den ordentligt är det ingen fara, mat klarar sig oftast några dagar efter bäst före och sista förbrukningsdag. Tillverkarna har satt ett kortare datum för att skydda sig själva mot klagomål o dyl för att slippa få massa problem från konsumenthåll och dyl.
Jag har tillagat köttfärs efter sista förbrukningsdag flera gånger och har inte märkt av det än.
puffar
Jag hade luktat ordentligt på köttfärsen innan jag velat äta av den... Både den som legat öppen och går ut idag och den som gick ut igår... Jag hade helst inte ätit av den. Om det varit mjölk eller så som gått ut så visst, men kött... Njä, jag vet inte.