Hjälp! Utomkveds?!
Hej!
Har lite undringar och lite svårt att hitta rätta tråden att skriva i
Förra veckan plussade jag efter dryga ett års försök att bli gravida. Vi har kört med ägglossningstest och den här graviditeten blev till tack vare pergotime tror jag nog. Åt min förta kur och plussade :) Ngt positivt iaf i allt detta elände.
Nu till saken.
Jag har tidigare haft en MA i v 12 där fostret dog i v 7 ca.
Efter det har jag oxå haft ett missfall i v 9.
Har en enklare form av PCO och har haft mkt problem med äggblåsor som spruckit och sån skit. I Somras blev jag opererad för en cysta på äggstocken men när dom väl var där inne och grävde var den borta. Då såg dom även en utbuktning på höger äggledare men det skulle inte va ngt att oroa sig för.
I onsdags var jag till läkaren då jag har haft rätt ont ända sen ägglossningen och dessutom börjat få bruna flytningar.
Läkaren hittade ingen graviditet alls i livmodern, ingen hinna inget alls!! Alltså inte bara inget foster. Inget fanns där inne. Vilket inte är möjligt i vecka 6?!
Mina undringar!
Jag fick lämna blodprov efter undersökningen och ska på återbesök på måndag men enligt sköterskan har inte läkaren skrivit ngt om att jag ska ta ytterligare blodprov då. Stämmer detta? Om jag har förstått detta rätt så ska man väl ta fler för att se så att grav avslutas av sig självt så att säga?
Finns det ngn annan som har erfarenhet av att ha haft et av varje så att säga? Känns lite skumt det med!
Kan detta antagna utomkveds ha med cystan som försvann att göra eller med denna utbuktning på äggledaren?
Jag har inte blödit ngt färskt blod förän idag och jag har som väldigt kraftig mensvärk och går gärna lite framåtböjd, är detta vanligt vid utomkveds?
Kan man blöda ut ett utomkveds?
Många undringar! Hoppas det finns ngn som har lite mer koll än mig!
Tack tack
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-23 18:52
Hej! JAg ville bara tacka er som skrivit. Tack gode gug, jag slapp även utomkvedshavandeskap. Det var ett vanligt missfall. Jag är oerhört lättad. Inte kul att det blev såhär över huvud taget men när jag satte mig in i det här med utomkveds och när jag läst vad ni fått gå igenom så är jag väldigt lättad över att jag slapp! Jag lider med er som tvingats gå igenom en sån utdragen och plågsam process! Nu blir det missfallsutredning och nya tag! Hoppas ni lyckas med bebisverkstad och allt annat i livet :)
Tack!