• lilly85

Låg hormon-nivå?

Jag har precis upptäckt att jag fått ett andra mf. Hade ett i början av december men då var jag i början på v7. Jag skulle haft mens igår men fick bara bruna flytningar. Tog ett gravtest idag och det visade plus men jag blöder lite till o från så mf är självkonstaterat.

Min fråga är om någon fått bekräftat mf pga för låg hormon-nivå?? Jag har varit underviktig och har därför låg hormon-nivå, läste någonstans att det kan orsaka mf? Förlåt om jag skriver lite osammanhängande men är bara så ledsen och besviken just nu ..

• Svar på tråden Låg hormon-nivå?
  • monchichi76

Jag kan tyvärr inte svara på det där om låga hormoner..

Men det är ju inte garanterat att det är ett mf bara för att det blöder..det kan ju stå rätt till oxå

Själv har jag varit med om tre ma´n som startat med bruna blödningar, så jag har bara negativa referenser av bruna blödningar. MEN...jag vet om många som börjar att småblöda när det skulle haft mens eftersom kroppen inte riktigt hängt med på att den är gravid. Min arbetskamrat har nu blött brunt i 3v och allt såg bra ut på vul.
    Och eftersom du får ett plus så är det ju ett bra tecken

Jag förstår din oro, aldrig roligt att blöda när man är gravid..
    Men vänta några dagar och ta sen nytt test...om det är ett mf så kommer plusset att bli svagare eftersom..

Håller tummarna för att allt är som det ska!!

• Den nöjda

Beklagar dina missfall och vet hur det känns.Man bli så ledsen och besviken.Har själv haft fyra stycken.Två st , sedan en son och nu efter honom har vi haft två.Du kan be att få progesteron om du har låga hormonnivåer.Det finns ej bevis för att det fungerar, men det är inte skadligt på något sätt.Jag fick det den gången det lyckades och nästa gång jag blir gravid ska jag ta dem igen.

Kram och lycka till!

• lilly85
    monchichi76 skrev 2010-03-21 16:28:30 följande:
    Jag kan tyvärr inte svara på det där om låga hormoner..Men det är ju inte garanterat att det är ett mf bara för att det blöder..det kan ju stå rätt till oxå Själv har jag varit med om tre ma´n som startat med bruna blödningar, så jag har bara negativa referenser av bruna blödningar. MEN...jag vet om många som börjar att småblöda när det skulle haft mens eftersom kroppen inte riktigt hängt med på att den är gravid. Min arbetskamrat har nu blött brunt i 3v och allt såg bra ut på vul. Och eftersom du får ett plus så är det ju ett bra tecken Jag förstår din oro, aldrig roligt att blöda när man är gravid..Men vänta några dagar och ta sen nytt test...om det är ett mf så kommer plusset att bli svagare eftersom..Håller tummarna för att allt är som det ska!!
    Jag har tyvärr också bara dåliga erfarenheter av bruna flytningar, även fast man hört att dem ska vara minst farliga eftersom det är gammalt blod .. Det enda som inger hopp är att jag fick dem samma dag som jag skulle haft min mens + att vi hade sex nån dag innan .. Tack för tummarna!
    Den nöjda skrev 2010-03-21 22:05:03 följande:
    Beklagar dina missfall och vet hur det känns.Man bli så ledsen och besviken.Har själv haft fyra stycken.Två st , sedan en son och nu efter honom har vi haft två.Du kan be att få progesteron om du har låga hormonnivåer.Det finns ej bevis för att det fungerar, men det är inte skadligt på något sätt.Jag fick det den gången det lyckades och nästa gång jag blir gravid ska jag ta dem igen.Kram och lycka till!
    Beklagar dina missfall också .. Fick du göra en mf-utredning då? Eller hur vet man om man behöver ha progesteron? Jag har turen att ha en jättebra gyn så om jag ber om en utredning så får jag säkert det, fast hört att man ska ha haft iaf 3 st innan.
  • Den nöjda

Nej, jag har inte fått utredning utan läst om progesteron och frågade om jag kunde få det.Progesteron ges vid IVF och har man haft flera missfall finns det också skäl att ge det, men ´som sagt det finns inte någon dokumenterad effekt av dem.

Svar på tråden Låg hormon-nivå?