• Luthien1

Ge mig era bästa tips!

Hur underhåller man en tvååring hemma på bästa sätt, går inte på dagis och vissa dagar känns det som att vi har ritat flera gånger, läst ut alla böcker och vi är båda utråkade. Jag kommer inte på grejer att göra och blir själv utråkad att leka samma hela tiden så ge mig era bästa tips.

• Svar på tråden Ge mig era bästa tips!
  • garib

ga till biblioteket,lek med playdoh som du kan gora sjalv,kop stora parlor och tra halsband,mala med fingerfarg och gor hand och fotavtryck.

• pigglet

Ute:
    snölykta, snögubbe, snöhäst, snöänglar, åka pulka/skidor/skridskor?, gå promenader, klappa hundar, samla kottar/pinnar/löv, grilla korv/pinnbröd/mashmallows/hamburgare, picnic, gå och handla, samla vatten, lekpark, samla maskar, sätta fröer, kratta

Borta:
    hälsa på kompisar/släktingar, bibioteket, badhuset, öppna förskolan, gå i affärer, äta på restaurang, titta i djuraffär

Inne:
    måla på fönster, dega, baka bröd/bullar/go´fika, laga mat, skura toaletter, dammsuga, pärla, skriva brev/kort och dekorera, prata i telefon, bjuda hem någon och bjuda på det man bakat, leka kurragömma, bada i badkar/balja/med skum, blåsa såpbubblor/med sugrör i vattnet, plantera prydnadsgräs, sortera leksaker, skala morötter, göra sallad, dansa till bra musik, nagellack, göra tokiga frisyrer på varandra

• Hermie

Köp boken liten och aktiv - lärorika lekar för barn 1-2 år. Billig är den också!

• Moster J

Jag brukar gå till öppna förskolan, då får sonen leka av sig och jag får umgås med vuxna.

• Luthien1

Vi brukar gå till öppna förskolan men jag har en nyfödd hemma och det är lite krångligt att ta sig iväg med båda till ÖF (det är en bit att gå, på med kläder, av med kläder, på med kläder, en ska ammas, en ska ha mellanmål, det är värsta projektet som jag inte orkar med just nu med sömnbrist och allmänn trötthet). Han går dit med pappa en gång i veckan så det räcker med det.

Jag undrade mer om saker vi kan göra hemma medans bebisen sover, någon vet kanske något som jag inte har kommit på. Jag tycker att det är roligt att aktivera barnen men har brist på idéer. Bra tips ovan på vad man kan göra ute och det ska vi göra så fort jag har fått lite rutin på det här med att ta hand om två små barn samtidigt.

Svar på tråden Ge mig era bästa tips!