Vårdnadstvist! Finns det NÅGON som har lyckats att vinna?
Hej där ute! Jag ska försöka att göra min långa historia kort. Mitt äldsta barn, som idag är 9 år....jag och hennes pappa har varit separerade sedan hon var 10 månader och givetvis så har vi "gemensam" vårdnad. Ja, iallafall på papper. Jag lämnade honom p.g.a hans sjukliga svartsjuka och psykiska misshandel...något som aldrig går att bevisa. Hur som helst , myndigheterna beslutade att hon skulle få vara hos sin pappa varannan helg o.s.v och ett umgängesavtal skrevs...detta har följts sedan dess, trots alla problem och otaliga kontakter med myndigheter om att hon far illa. Föräldrars rättigheter går före barnens, ni vet. Ja, enligt mig så har inte barn några rättigeheter i Sverige, när det gäller sådant här. Gång på gång har jag velat gå upp i rätten med det här, men aldrig vågat...rädd för att det skulle gå i fel riktning...tänk om de skulle besluta varannan vecka istället!! Nu har det ändå hänt, min dotter sa själv ifrån och vägrar helt enkelt att umgås med sin pappa. Till historien hör också att pappan bor tillsammans med sina föräldrar och att de är lika delaktiga i allt det sjuka som händer...och hon vill inte se eller höra någon av dem. Så jag gjorde det enda som fanns kvar, då socialtjänsten sa att de inte kan göra något för att hjälpa oss. Jag har lagt in om ensam vårdnad för att min dotter far illa när hon umgås med sin pappa och hans föräldrar, och höll henne för första gången hemma när han skulle hämta henne. Vi har varit på ett "möte" i Tingsrätten...där absolut inget vettigt hände. Han är "givetvis" helt oförstående till allt...och domaren beslutar att umgänget ska starta igen...samtidigt som en utredning ska ske. Umgänget har sedan dess absolut inte fungerat, hon är livrädd för att vara ensam med dessa människor och efter ytterligare en hemsk händelse så sa jag stopp igen. Nu ska vi på ett ytteligare möte i tingsrätten och jag känner mig så totalt maktlös Denna stackars lilla tjej, som är så snäll mot allt och alla...hon har äntligen vågat att säga ifrån och så tvingar de henne till detta...bara för att han har sina rättigheter?! Jag behöver alla råd som går att få...jag är hennes mamma, en person som hon ska kunna lita på och känna sig trygg med..en person som ska kunna skydda henne mot allt ont...och så går det inte
Hade hoppas att "ensam vårdnad" skulle ge mig mer makt att hålla koll på allt som händer...som det är nu så stänger hennes pappa ute mig från henne helt när hon är där...