• Mr Key

Vilket Apotek väljer du?

Nu har ju det statliga monopet på Apotek släppts vilket säkert ingen missat. Hur tänker ni angående de nya apoteken? Har ni någon favorit? Har ni märkt någon prisskillnad eller serviceskillnad. Själv har jag endast handlat på Apoteket Hjärta samt på Familjeapoteket på nätet och det verkar funka som vanligt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket Apotek väljer du?
  • Trill

Bor i en liten stad så har inga val. Här har vi fått Medstop.

• Zimlis

Spelar ingen roll - det som ligger närmst till hands

• Miss Obsessive
    Zimlis skrev 2010-03-19 09:49:01 följande:
    Spelar ingen roll - det som ligger närmst till hands
    Håller med. Där jag bor har vi än så länge apotek hjärtat och kronans droghandel. Vart jag handlar beror på vilket av de som finns där jag befinner mig.. 
  • Taggtroden

Jag går till de butiker som förut var det vanliga apoteket och som nu heter Apoteket hjärta för att jag tycker att de har bra service och är kunniga.

• Kazeer

Spelar ingen roll.

Jag går till de Apotek, som jag alltid har gått till. Ett av dem undrar jag ens om det har bytt namn. Det andra har bytt men jag har inte en aning om vad det heter trots att jag har varit där en gång.

Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • mjuik

Jag går till det jag hittar.
    Nu när alla bytt skyltar är det mycket svårare att se vad som är ett apotek.

Jag missade ett förra veckan. Visste ungefär var det fanns men det var inte kvar, trodde jag.
    Det var kvar men nu med en brun skylt.

• gimatah

Dom apoteken jag handlat på innan som ligger bäst till handa det är ju samma apotek för mig bara nya namn.

• Yavannakementári

Det som ligger närmast, hittills har jag bara handlat på Apoteket hjärtat dock. Jag hoppas jag kan undvika Apotek1 för namnet är så otroligt, otroligt fult och oproffsigt!

• Atamon

Kronans Droghandel har det blivit, för de har proffsigast personal har det visat sig. Dessutom så funkar medmera kortet att samla poäng där

• Judy

Jag tycker det är lite konstigt.. Om apoteken får sätta vilket pris de vill på varorna så kan de ju på små orter få ett otroligt monopol med skyhöga priser. Sen tycker jag att det är synd att man inte längre kan se vad medicinerna kostar på tex fass.se som man kunde förr, nu varierar det ju beroende på vilket apotek man handlar på.

• jassikan

Spelar ingen större roll, men vi har två st. Kronans Droghandel i närheten så därför har det blivit dom och har man medmerakort så får man bonus också. 

• Pimpinellan

Det närmaste som ännu inte blivit privat,men ska bli så jag vet inte vilken kedja det är. Inte impad av min första och hittills enda kontakt med Hjärtat. Gillar inte det nya systemet för de kan inte samarbeta med andra Apotek och se om en viss medicin finns inne nån annanstans. Dåligt!

• Trollet Ludenben

Här där jag bor är det medstop men det är samma skitpersonal som när det var apoteket. Det enda var att det bytte namn men annars är allt samma. Samma ruttna ställe som innan. Brukar åka till nordstans apotek som nu mera är hjärtat. Det är lika trevligt som innan när det hette apoteket.

Älskade ungar
  • Automagiskt

Det är stor skillnad mellan apoteken. Jag har börjat köpa allt receptfritt på nätet. Senast blev det Alvedon, rakblad, hudkräm och kortisonsalva från apotea.se. Sparade minst en hundralapp jämfört med om jag hade köpt det "på närmsta ställe".

Det fanns även möjlighet att "prenumerera" med olika tidsintervall. Jag ska nog prova det när jag fått ett hum om min förbrukningstakt. Nästa steg blir att börja beställa receptbelagt då sambon har x antal mediciner som ska hämtas ut med jämna mellanrum, oftast akut (hon har så dålig koll på hur mycket hon har kvar) vilket leder till helt onödiga bilresor.

Tidigare har jag främst handlat på Icas cura då de är de som alltid haft alla hennes ganska ovanliga receptbelagda mediciner. Har ju också legat intill där jag shoppat mat vilket är fint då båda behoven sammanfaller.

Svar på tråden Vilket Apotek väljer du?