• Fnollan

Var hittar jag "snickarbyxor" utan hängslen?

Hamnade denna tråd rätt nu tro??

Behöver hjälp! Nu orkar jag inte gå med gummiband i arbetsbyxorna längre!
    Det är så fruktansvärt obekvämt och magen den växer och knakar!

Letar efter arbetsbyxor med många fickor, ungefär såna som snickare och andra hantverkare har. Har hört med några återförsäljare av vanliga arbetsbyxor men de säger att det inte finns såna för gravida. Jag menar alltså inte hängslebyxor.

Nån som vet?

• Svar på tråden Var hittar jag "snickarbyxor" utan hängslen?
  • LMH33

Dilemma...

Om det inte fungerar att köpa vanliga arbetsbyxor i större storlek (beror ju på hur man växer...) så kan det nog vara svårt.

Jag har ett par "armé"byxor från HM och de har ju lårfickor i alla fall. Vet inte om tyget är starkt nog eller om de har dem fortfarande. Finns ett par här om du tycker det varkar vara en bra idé.
    http://www.mamasandpapas.com/product-combats/s0006591/type-s/

Lycka till!

• Fnollan

Tack för tipsen!

Jag har bara en stor mage (än så länge) så det funkar inte att köpa större storlek...
    Ska ha dem att jobba i så tyget måste vara relativt starkt.
    Funderar på att sy om ett par gamla..

• Anna J01

Har samma problem på jobbet. Fick tyvärr knalla iväg och inhandla hängselbyxor i storlek gigant.
     Så fula!! och inte särskilt bekväma.
    Har hört att det ska finnas arbetsbyxor i dam modell. Dessa ska ha en lägre midja så att det kan funka med nån större storlek bara. Jag har inte hittat några sådana. 
     Vi köper ju in våra arbetskläder direkt från leverantören så jag hade ju i och försig inte så många alternativ.
    Men det verkar som att dom flesta dam modellerna är utan fickor eller liknande. Eftersom att vi kvinnor tydligen inte jobbar med sånt där vektyg används{#lang_emotions_yell}

• skrosa

Precis vad jag bråkar med min chef om, finns inga mamma byxor att köpa till oss som behöver typ snickarbyxor:(
    Får ha egna mamma jeans på jobbet o ingen ersättning för det, behöver oxå fickor men nu får jag bära i händerna o lägga från mig allt hela tiden vilket blir ett massa extra spring då man glömmer hela tiden:(

• Fnollan

Det är ju många gravida kvinnor som kan tänkas behöva såna byxor så det är konstigt att inte en enda tillverkare kan tar fram ett par mamma-arbetsbyxor.{#lang_emotions_yell}

skrosa skrev 2010-03-18 09:44:48 följande:
    Precis vad jag bråkar med min chef om, finns inga mamma byxor att köpa till oss som behöver typ snickarbyxor:( Får ha egna mamma jeans på jobbet o ingen ersättning för det, behöver oxå fickor men nu får jag bära i händerna o lägga från mig allt hela tiden vilket blir ett massa extra spring då man glömmer hela tiden:(
    Låter ju väldigt snålt av din arbetsgivare att inte kunna ersätta dig. De sparar ju tillochmed pengar nu när du inte kommer ta ut ett par vanliga arbetsbyxor detta året.
    Anna J01 skrev 2010-03-18 07:34:38 följande:
    Har samma problem på jobbet. Fick tyvärr knalla iväg och inhandla hängselbyxor i storlek gigant. Så fula!! och inte särskilt bekväma.Har hört att det ska finnas arbetsbyxor i dam modell. Dessa ska ha en lägre midja så att det kan funka med nån större storlek bara. Jag har inte hittat några sådana.  Vi köper ju in våra arbetskläder direkt från leverantören så jag hade ju i och försig inte så många alternativ. Men det verkar som att dom flesta dam modellerna är utan fickor eller liknande. Eftersom att vi kvinnor tydligen inte jobbar med sånt där vektyg används
    Vår återförsäljare på jobbet har dammodell, men där är midjan mkt högre så jag har valt herrstorlekar istället. Men det verkar luta åt hängselbyxor iaf
    Köpte du många strolekar större än din vanliga?
Svar på tråden Var hittar jag "snickarbyxor" utan hängslen?