Vad ska jag göra?
Hejsan!
För ett år sedan träffade min exmake (som jag har två barn med) en ny kvinna som är 36 år. Idag har de två redan en son tillsammans som är drygt två månader.
Kvinnan ifråga sa till min ex att hon körde med "säkra perioder" och att hon inte ville ta något medel i sin kropp och inte heller accepterade hon kondom enligt exet. I juni frågade jag min exman när barnet kommer? Jag var så säker på att hon var gravid (man kan liksom lägga ihop ett plus ett). Då säger han så klart, -I januari!! Men jag blev dock glad för hans skull. Nu hade han äntligen träffat en kvinna som han tycker om osv men trots detta så blev jag lite orolig. Jag hade då aldrig träffat henne och jag tyckte efter vad jag har hört att hon är styrande, vill inte att jag och min exman ska ha kontakt mer än det som handlar om våra gemensamma barn. Jag och exet hade tidigare fortsatt efter skilsmässan varit som typ bästa vänner osv.
Idag är det inte så.. Mina barn bor hos sin pappa varannan vecka, de talar om en styvmor som är gnällig, tjurig och så vidare. Hon har öppet sagt till min dotter att hon inte tycker om mig, (vilket gjorde mig vansinnig, för så säger man inte till ett barn) och en gång när jag pratade med min son och efteråt ville prata med min exman så säger han, . Jag måste varna dig, om du pratar med pappa så kommer (namnet) att skrika... Sedan stängdes telefonen av och jag blev jätteorolig, jag pratade med dottern och hon var inte alls glad, hon lät väldigt ledsen..
När jag senare pratade med min exman så säger han att allt är bra men JAG VET att han brukar ha en tendens att säga att allt är så bra till omgivningen. Men jag levde med honom i många år för att veta hur han fungerar...
Idag har det gått så långt att varken jag eller mina barn ringer till varandra under veckorna som de är hos sin pappa, vi har börjat smyga med mail vilket inte alls känns bra. Exmaken pratar jag också med i smyg för hur ska man göra?
Jag förstår inte alls, vad jag har gjort?? Jag var så glad för deras skull, jag gick med barnen till BB när deras halvbror hade fötts med en present.
Nu väntar jag själv barn med en man som jag har varit ihop med i tre år, den kommer i april. Jag hade mina funderingar kring abort eftersom det kanske skulle bli för mycket att ta in för barnen med två halvbröder men eftersom jag har varit ihop med honom en sån tid och barnen har fått en etablerad kontakt så kändes det ändå rätt att behålla barnet.
Men hur tycker ni jag ska göra med styvmamman till mina barn.. Här pratas det vädligt mycket negativt om biologiska mammor från styvföräldrar men jag har aldrig pratat illa om mina barns styvmamma till mina barn. Jag har snarare uppskattat henne som en resurs då de är hos sin pappa. Jag var otroligt tacksam för att hon fanns i deras liv men nu känns det inte lika positivt.