• Anonym

Hur mycket kan man få till möbler från soc?

Nu har jag fått en lägenhet men har inga möbler sen tidigare då jag mest bott inneboende och fått låna allt.
    Så jag undrar om man kan få några pengar till möbler från soc och hur mycket isåfall..

Jag har inget sen tidigare så jag måste ha en säng osv osv osv.. Ja,allt man egentligen behöver för att kunna bo..

Om det är nån som vet så skulle jag bli tacksam för svar..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-14 01:39
    OBS:
    Jag kommer inte längre att svara på påhopp och kränkande inlägg från er som tror att ni känner mig och bara är ute efter att döma mig!
    Orkar du inte läsa hela tråden för att faktiskt få en uppfattning om hur det egentligen ligger till så är det inte mitt problem,klart ni inte behöver läsa hela tråden men då ska du kanske inte uttala dig om nåt du inte har en susning om!

Jag är alltså inte ute efter att utnytja systemet som många påstår. Och jag har absolut inget emot att köpa beg möbler eller ta emot det som folk ger bort,bara så att ni vet om det! Sen om jag får en viss summa av soc för att kunna köpa möbler så är det bara bra.

• Svar på tråden Hur mycket kan man få till möbler från soc?
  • Anonym (...)

Beror på i vilken kommun du bor i. Här i min kommun (enligt min fd handläggare) så får man 2000kr.

• Anonym
    Anonym (...) skrev 2010-03-12 11:38:14 följande:
    Beror på i vilken kommun du bor i. Här i min kommun (enligt min fd handläggare) så får man 2000kr.
    Haha det räcker knappt till en säng:) Men ok.. Jaa jag snackade lite med min handläggare och hon snackade typ om att jaa,Ikea kan ju annars köra hem grejerna om du inte kan köra själv så jag trodde det var en liiten större summa..
    Jaa,det får väl gå då om jag inte får mer..
  • Anonym

Räkna med ca 2000, du får söka massor av spännande möbler och husgeråd på loppisar! Där hittar du mkt billigt.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-03-12 11:40:44 följande:
    Haha det räcker knappt till en säng:) Men ok.. Jaa jag snackade lite med min handläggare och hon snackade typ om att jaa,Ikea kan ju annars köra hem grejerna om du inte kan köra själv så jag trodde det var en liiten större summa.. Jaa,det får väl gå då om jag inte får mer..
    Du kan ju inte räkna med att köpa allt nytt.
    För ju köpa beg.
  • Puma87

Jag fick 1200:- till en säng det var dock det enda jag behövde hjälp med men om man säger typ bor och stolar till köket så får du pengar till 1stol/person i familjen och 1upsättning tallrik osv av det absolut billigaste på ikea

Kitty 081003
  • Anonym

Det beror ju om du har en bra lön eller ej. Min tös skall flytta hemifrån nu, och har en mkt bra inkomst. Tror knappast hon får bidrag till möbler trots att hon inte har nåt alls förutom sina flickrumsmöbler. Så det handlar mycket om vilken inkomst du har.

• HelleGbg

eller leta efter ett jobb så kan du handla mer möbler..annars e ju loppis ett alternativ.

• logg81

Jag sökte möbelbidrag när jag flyttade hem till min hemstad. Jag fick 900 kr till en 2-sitssoffa, 800 kr till en dammsugare, och 30-40 kr till 2 st lampor.

Vet inte riktigt hur hon tänkte med dammsugaren där för sånna kan man ju hitta för ett par hundra på ÖoB typ.

Det som gäller är blocket, loppisar osv. Jag tror bara att det är sängar man får nya och då de billigaste som går att få tag i... typ Ikeas 90-madrasser för 395 kr och 4 st ben till. Inget flådigt med andra ord...

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-03-12 11:43:29 följande:
    Nää det var som sagt Soc tanten som nämnde Ikea,inte jag. Därför jag blev lite förvånad när nån skrev 2000kr totalt..  Klart man kan köpa beg..
    Men en säng kanske kostar minst 500 på blocket
    sen soffa för kanske 200?
    lakan kudde
    Nån lampa
    matbord och kanske 2 stolar? 
    Jaa jag vet inte ens hur allt kan gå på då..
    Sen nån som kör hem grejerna..
  • Anonym
    HelleGbg skrev 2010-03-12 11:45:22 följande:
    eller leta efter ett jobb så kan du handla mer möbler..annars e ju loppis ett alternativ.
    Jag är gravid och kan av personliga skäl inte söka jobb just nu..
Svar på tråden Hur mycket kan man få till möbler från soc?