• JochG

Cravings - vad blev det för kön?

Jag är gravid med första barnet och är sugen på både det ena och det andra. Vore kul att veta vad Ni kände för sug och om ni fick en pojke eller flicka?

Finns det något samband med olika cravings och vad det blir för kön?

• Svar på tråden Cravings - vad blev det för kön?
  • AngoStura

Med första barnet -som var en tjej, var jag besatt av smörgåsar.
    Med andra barnet - en kille var jag ännu mer besatt av godis.

• MysTic PrincesS

Förste-galen i kyckling och punchpraliner=pojke

Andre-totalt beroende av chili, klarade inte av kyckling alls, chokladbananer var min religion=pojke

Och misstänker att cravings inte avslöjar så mycket om könet tyvärr

• znuttan79

Första sweiczernöt chocklad och majonäs de sluta med att ja doppa chocklan i majonäsen haha de blev en tjej
    Andra sås å potatis å gröna ärtor åhhh de fans inget godare än de det blev oxå en tjej =)

• Jesster

Det finns inget yttre som kan avslöja något om könet. Inte magens form, inte hjärtljud, inte hur man mår eller vad man äter o.s.v.

Första barnet drack jag löjligt mycket mjölk - pojke
    Andra barnet levde jag på ostburgare - flicka

Den som söker han finner - www.google.se
  • JohannaG1987

Älskade mjölk, drack ett par liter om dagen, till det hade jag knäckemacka med leverpastej och gurka. Mums tyckte jag då - blö tycker jag nu. Dricker i princip aldrig mjölk längre och leverpastej tål jag knappt lukten av ens. Det blev en liten tjej!

• Chokladpinglan

Färska apelsiner som jag kände att jag bara tvugnen att äta varje dag.. vi fick en liten pojke..

Längtar till att planera syskon..

Mamma till Kewin 1/6-09
  • 071001

Fick inga direkta cravings alls. Dock är jag alltid sugen på sötsaker och under graviditeten tillät jag mig mycket sånt, en bulle varje dag osv. Fick en tjej.

• WildaHelena
    vi fick en dotter. Mina cravings var: saaaltlakrits & apelsinjuice
  • MIC

APELSINER ....och clementiner. PÅ slutet glass och milkshake Blev en kille

Isak - min solstråle - 080701
  • Veladis

Jag tror cravings mer handlar om ens egen kropp, vad den behöver just för tillfället i så fall, och inte på barnets kön. Men det kan ju vara intressant att spekulera.

1:an - Apelsinjuice, jordgubbar, vindruvor - fick en dotter
    2:an - Knäckebröd med kaviar, saltlakrits: - fick en son

• Sandrisen80

Med första barnet var det leverpastej på juliakaka och nyponsoppa som gällde. Avskydde doften av färsk basilika, fick kräkningskänsla då. Kunde inte värma mat i micro heller (har jag fortfarande svårt för om maten har vart lagad och sen fryst). Fick en flicka .

Med andra barnet var det lakrits och påskgodisägg (såna där med hård yta och alldeles sockriga, söta och sliskiga på insidan). Och all "brödmat" som tacos, pizza med mera som innehöll mycket bröd. Hade svårt för cigarettrök. När min sambo kom in efter att ha rökt slängde jag nästan ut honom igen (han har rökt hela tiden vi har vart ihop och jag har aldrig vart så känslig innan).
    Fick en pojke.

• JochG
    Sandrisen80 skrev 2010-03-23 21:39:11 följande:
    Med första barnet var det leverpastej på juliakaka och nyponsoppa som gällde. Avskydde doften av färsk basilika, fick kräkningskänsla då. Kunde inte värma mat i micro heller (har jag fortfarande svårt för om maten har vart lagad och sen fryst). Fick en flicka .Med andra barnet var det lakrits och påskgodisägg (såna där med hård yta och alldeles sockriga, söta och sliskiga på insidan). Och all "brödmat" som tacos, pizza med mera som innehöll mycket bröd. Hade svårt för cigarettrök. När min sambo kom in efter att ha rökt slängde jag nästan ut honom igen (han har rökt hela tiden vi har vart ihop och jag har aldrig vart så känslig innan).Fick en pojke.
    haha, det där ang. ciggarettröken låter precis som jag! :P jag har rökt sen jag var 16 år, slutade tvärt när jag fick positivt på testet. nu kan jag aldig tänka mig att ta een cigg igen :D lakrits och sdragepåskägg älskar jag också just nu. vem vet, det kanske är en liten pojk i mig också? ;)
  • wildean

Är gravid nu med en pojke. Innan jag visste könet googlade jag mycket på såna här trådar och ALLT tydde på flicka - hade cravings på choklad, sötsaker och sötsyrlig frukt, hade dåligt hår och hy etc. Ville gärna ha en pojke så jag var lite deppig...men det stämde inte. 

Så det kan ju vara en uppmuntran till den som önskar ett visst kön men där alla tecken och cravings visar på motsatsen. Det verkar helt enkelt inte vara helt vetenskapligt. 😉

• Silverjenny

Barn 1 Flicka: var vegetarian men fick galna cravings efter grillad kyckling så jag behövde väl proteinet 😂 och så drack jag två flaskor julmust om dagen halva graviditeten. Jag kräktes om jag kände lukten av kaffe men var galen i doften av bensin så jag gick långsamt förbi garageportar där en bil stod på tomgång för det doftade så galet gott.

Barn 2 Flicka: åt ostmackor som en galning men hade inga andra konstiga cravings förutom att jag skickade sambon på jakt efter chips och hamburgare nån gång mitt i natten.

Alla sade att jag hade typisk pojkmage båda gångerna men det blev tjejer.

• Silverjenny
    znuttan79 skrev 2010-03-12 01:26:35 följande:

Första sweiczernöt chocklad och majonäs de sluta med att ja doppa chocklan i majonäsen haha de blev en tjej
    Andra sås å potatis å gröna ärtor åhhh de fans inget godare än de det blev oxå en tjej =)

Choklad doppad i majonnäs haha det måste vara något av det värsta jag hört 😂😂
Svar på tråden Cravings - vad blev det för kön?