Får man stanna kvar på NEO?
Jag är gravid med tvillingar och funderar lite kring det här om dem skulle födas för tidigt...
Skulle jag då få stanna kvar på NEO med bebisarna, eller måste jag åka hem på kvällarna???
(är i vecka 26+3)
Jag är gravid med tvillingar och funderar lite kring det här om dem skulle födas för tidigt...
Skulle jag då få stanna kvar på NEO med bebisarna, eller måste jag åka hem på kvällarna???
(är i vecka 26+3)
En vän födde sina tvillingar i vecka 34+4 och hon va tvungen att stanna kvar (Kalmar), men de hade hon ju självklart tänkt även om hon inte va tvungen till de. Hon fick permis från den 23-25 december och tvillingarna föddes den 20 december. Hon hade ju en liten kille hemma som behövde sin mamma under julen så då fick hon permis för att fira jul med familjen. Efter 3 veckor fick bebisarna åka hem.
Det beror på vilket sjukhus det handlar om.På vårat sjukhus så fick vi endast sova över den sista veckan då vi ammnigstränade. (Vrinnevisjukhuset Norrköping) Det var otroligt jobbigt att lämna vår lille kille varje kväll under 6 veckors tid :( . Född v 28+4.
Fick min son i Helsingborg och fick stanna kvar.
Det enda folk klagade på var att man fick ta dit egen mat! Skit samma fick ju vara med pojken.
Det beror på hur tidigt de föds, hur de mår, hur mycket inläggningar de har på avdelningen. Neo prioriterar ammande mammor (självklart) för övernattning.
neo på ks i solna, vi fick båda stanna.
Bor du i stockholmstrakten tror jag inte du behöver bekymra dig (såvida det inte är platsbrist)
Att det finns sjukhus som fortfarande kastar ut föräldrar och prioriterar ammande mammor är skrämmande. Oavsett om någon ammar så behöver barnen sina föräldrar, föräldrarna sina barn och samvårdsrum har mer än amningssyfte. Man ska växa ihop som en familj. Och det är en trygghet för alla parter att få vara på avdelningen.
Födde i v39 mina tvillingar, och fick stanna på neo i en vecka, jag fick vara där hela tiden, och ville/kunde min sambo vara där skulle han få det han också.
Födde i Sundsvall