• Johanna S

Gravidklänning på bröllop?

Hej!

Jag ska på ett bröllop i mitten på juni och kommer då vara gravid i 6:e månaden.

Dresscode: Kavaj.

Är det någon som har någon idé på var man kan hitta fina klänningar för gravida som man kan ha på ett bröllop? 

/ Johanna

• Svar på tråden Gravidklänning på bröllop?
  • Umm Elias

jag har samma problem...fast kommer vara i 9onde månaden...suck..känns ju jätteroligt m sån stor mage...6 e är man ju inte så stor iaf..!

• Michisen

Jag köpte min egen bröllopsklänning på 4mom, ska definitivt kika in dit igen när det är dags för bästa väninnans bröllop nu i sommar. Kommer som du vara ungefär i sjätte då, tror det kan behövas något snyggt! :D

• Johanna S

Umm: Ja, jag är glad att jag inte kommer att vara i 9 :e månaden i alla fall :) Jag var på begravning veckan innan min son föddes och det var inte lätt att hitta kläder till det. Men det känns ändå lättare att hitta svarta fina klänningar än klänningar som passar på bröllop... Har du surfat runt och tittat på klänningar? Vilka sidor har du varit inne på i så fall? Jag behöver alla tips jag kan få :)

• Acelise

La Redoute!

Ellos har också, men deras leveranstider strulade när jag beställde så jag höll på att behöva gå naken på bröllopet..
  • annelie i

jag var på bröllop i runt v12, hade mage redan då. då hade jag på mig en vanlig klänning från Vero Moda. tyget var lite stretch i och skärningen under bysten gjorde att den föll fint över magen.

på nyår (drygt v30) köpte jag en vanlig klänning på Åhlens. den var axelbandlös, rynkad över bysten och sedan föll den fritt över magen.

det jag menar är bara, titta efter vanliga klänningar också! endel kan förlora passformen totalt - bli korta fram och långa bak etc. men jag tyckte utbudet av gravidklänningar var lite tråkigt samt att det inte kändes roligt att köpa en 1000kr mammaklänning som man absolut inte kan använda om man då inte blir gravid igen

lycka till!

(¯`°?.¸ ღ♥ Mamma till världens finaste Mira (¯`°?.¸ ღ♥
  • Vombell

Jag var på bröllop när jag var gravid i v 14 (men jag var stooooor) och hittade en klänning i en vanlig affär med hög skärning. Bild finns i mitt galleri. Kanske kan kolla på sådana också?

• j 3 n N y

Är i samma sits, kommer vara i åttonde månaden på en av mina bästa vänners bröllop (som dessutom envisas med att ha dresscode smoking ). Googlade på maternity evening dresses och hittade massor med sidor. Man kan i alla fall inspireras lite. Annars tycker jag Proud har fina klänningar, eller om du har en förmögenhet att spendera; Formes.

Asos har mycket fint, LaRedoute har en del (men inte så mycket finklänningar tyvärr)...

Men som sagt; googla maternity evening dresses och du har att göra ett tag!

Svar på tråden Gravidklänning på bröllop?