• Yront rules

Vi lämnar varnandra....

Vi håller på att separera efter 4 år. Vi har vår lilla dotter som är 2,5 och det blir hon som kommer till skada. Jag är själv ett skiljsmässobarn och mitt liv har inte varit lätt, kämpa, kämpa!
    Vi är väldigt olika mitt ex och jag och det märks nu. Inte alls nästan innan barnet kom faktiskt. Jag har börjat få ont i magen hela dagarna så jag försöker sysselsätta mig hela tiden. Jag har inget arbete just nu men får snart besked om jag fått eller inte.

Jag älskar mitt ex fortfarande men vart hon står vet jag inte! Jag tror att hon älskar mig fortfarande men det finns inget som tyder på det. Det är slutet som närmar sig och kvittot kommer när vi sitter i varsin lägenhet! Förts då är det över...
  • Svar på tråden Vi lämnar varnandra....
  • Barbapappa1

hej
    det låter inte kul alls hoppas det löser sig.

vet hur det käns när kärleken rasar , men man måste gå vidare antar jag.
    du tänker även på ditt barns bästa så detta kommer att gå bra ska du se.

• Vibekes Pappa

Jag och min sambo är i samma situation i dagsläget, fick beskedet att hon vill gå vidare i livet på egen hand.
    Vi har varit tillsammans i 3,5år, vi träffades när hennes son var 1,5år.
    Vi har en gemensam dotter som snart blir ett.
    Jag själv är uppvuxen med föräldrar som hållt ihop i vått och torrt så jag vet ej hur det är.

• Spanjoren

Mitt ex och jag är båda skilsmässobarn utan att särskilt mycket "kämpa, kämpa" i våra liv. Våran treåriga son verkar glida fram på livet på en separerad räkmacka utan att behöva "kämpa, kämpa".

Exet och jag är som natt och dag men är ju givetvis vuxna och kan diskutera saker och ting.

Du ska se att allt blir bra i slutändan även om det känns tungt just nu.

• Sjuksköterskepappa

Gör inte misstaget att bara stanna hos varandra för barnets skull. Funkar inte förhållandet är det bästa man kan göra att gå skilda vägar. Det är bäst för alla inklusive barnet. 

Svar på tråden Vi lämnar varnandra....