Hej!
Jag gick igenom tre MF och två misslyckade IVF-försök under en period av knappt 18 månader. Det var så påfrestande att jag, efter mitt tredje missfall, slutade mitt jobb. Bara två månader efter vårt sista IVF-försök (som fick ske utomlands, till på köpet, pga ålder) blev jag gravid naturligt med vår son, som nu är knappt två år.
Jag ammade länge, han delammades tills han var c:a 17 månader (nu i mars/april). VI har gjort syskonförsök även under tiden jag ammade, men då hände ingenting. Jag har velat ha ett syskon, min man har ibland varit litet tveksam. Men jag har ofta tänkt att jag inte vill att min pojke ska lida om vi bryr oss för mycket om att kämpa för ett till barn eller att deppa för mycket om det inte går. Jag plussade nu i juli, men fick i v. 7 veta att graviditeten var ofostrig, sedan i v. 10 att det visst fanns ett foster men att det hade dött i v.6-7. Nu är jag i v. 12 och går igenom missfallet sedan i går kväll. Visst har det kännts mycket ledsamt, men det går absolut inte att jämföra med hur jag kände när jag inte hade något barn. Vår son är så ljuvlig och vi gläds ju, förstås, varje dag över vårt lilla mirakel!
Just i dag är det ju inte så kul precis, med massor av värk och blod. Men det går över. Maken gick hem efter lunch och har nu varit ute hela eftermiddagen med vår pojke, så att jag kan ha ont i fred s a s.
VI kommer troligen att göra ett nytt försök väldigt snart, eftersom jag har åldern emot mig (min man är några år yngre) hinner man liksom inte tveka. Nu har min man t o m sagt att han gärna vill att vi försöker med Pergotime och att han inte skulle ha något emot tvillingar! (frågan är om jag orkar det dock.
Jag hade en väldigt lång återhämtningstid efter mitt ks och vet inte om jag skulle orka med två bebisar och en "toddler" efter ett ks) Men vi kommer att fortsätta att vara lyckliga, vad som än händer. VI har ju vår underbara son! Och det har du och din man också. Så vilket beslut ni än kommer fram till - så har säkert även ni en "grundlycka", eller hur?
Om jag inte hade fått min son hade jag definitivt haft en "grundsorg" i mitt hjärta för resten av livet.
Lycka till - vad ni än bestämmer er för.