-
-
Svar på tråden Orolig men sugen på en tredje...
-
Jag hade samma funderingar som du när min tvåa också kom förtidigt (har fött i v 33 o v 29). Jag diskuterade med flera olika läkare om hur jag skulle förhålla mig till en eventuell tredje graviditet. Mitt råd är detsamma. Prata med förlossningsläkare och mvc-läkare om vilken risk du tar om du blir gravid igen.
-
knäppisen: okej, kommer du våga bli gravid igen? Avrådde dem dig?
-
jag fick veta att en trea med största sannolikhet skulle komma ännu tidigare än ettan och tvåan. Det kändes inte OK att sätta ett barn till världen med de förutsättningarna så vi bestämde att det inte blir fler barn här.
-
knäppisen: okej, men de erbjöd ingen hjälp om ni ville ha fler, typ cerklage...
-
Jag har fått alla mina tre barn prematura pga Havandeskapsförgiftning och dom har varit tillväxthämmade och fötts med snitt allihopa.
Första dottern föddes i v29+4, andra dottern i v32+5 och sista dottern föddes i v27+6
så jag varken vågar eller orkar försöka skaffa flera barn nu, alla MÅNGA veckorna på neo får räcka.
-
Näe. Problemet är väl att de inte vet varför jag föder förtidigt. Jag har helt normala graviditeter och min kropp verkar helt normal, tills vattnet går. Och då är det svårt att stoppa.EJLM skrev 2010-03-09 20:38:55 följande:knäppisen: okej, men de erbjöd ingen hjälp om ni ville ha fler, typ cerklage...
-
Knäppisen: Ja då förstår jag...mitt vatten har aldrig gått utan jag har varit sängliggande med prematura sammandragningar. Jag har öppnat mig sakta under många veckor, sen har kroppen inte kunnat stå emot längre...
Ida04Emma06Freya09: Ja det förstår jag.