Vilmagbg skrev 2010-04-01 21:55:24 följande:
Jag har hört bra saker om Bild o Form men att det kan uppfattas som lite slappt och alternativt. Om de andra skolorna vet jag inte så mycket. Vår son ska börja på Nordhemsskolan till hösten och det har jag lite ångest över då jag hört både dåligt och bra saker. Men det är den skolan som ligger närmast där vi bor och jag tror att det kan vara viktigt.
Jag tror att det dåliga man hört om Nordhemssklan mest är på högstadiet och ffa är det en väldigt stor skola, jag känner två familjer som har barn på lågstadiet där och som tycker det är bra.
Lite slappt och alternativt kan jag definitivt tänka mig att Bild och Form är, just nu funderar vi över vilken sorts skola vi vill att barnen ska ha; en flumskola (Björklunds mardröm) känner jag själv har stora vinster när det gäller att utveckla egenskaper som god självkänsla, förståelse för eget ansvar och demokrati, lust till lärande osv, men det ställer höga krav på lärarna och eleverna. Med de vanliga kommunala vet man mer vad man får. De som du har pratat med, tyckte de att lärarna var kompåetetnta på Bild och Form? Vi bor ett stenkast från alla tre skolorna (Bild och Form är allra närmast men det handlar bara om några hundra meters skillnad. Jag tror annars som du att närheten är viktig, både för föräldrarna och barnen)