• Bremerton

Naken inför en eller båda föräldrarna

Har suttit och läst olika trådar och inlägg ang. hurvida det är bra eller dåligt och åsikter när en eller båda föräldrarna är nakna inför sina barn. Har även läst andra forum på nätet om just det ämnet. Men en sak slog mig, INGEN tar upp ämnet om barn som är nakna inför ens föräldrar.

Finns många olika åsikter hurvida det är bra eller dåligt när främst (av någon anledning) en mamma är naken inför ens barn. Men det är ingen som haft i åtanke hurvida barnen tycker det är okej. Blir lite trött på att höra folk som ser sig själva som helgon och anser att deras åsikt väger tyngst. Ni föräldrar som tycker om att gå nakna trots att era barn är hemma, prata med era barn för att se vad dom tycker. Att fråga okänt folk på nätet ger er inget svar på om det är bra eller inte. De flsta spekulerar bara hur dom själva skulle reagera och tycka.

Jag själv, en kille på 25 år ser inga som helst problem att gå naken inför min mamma. Jag har gjort det i många år nu och jag gör det ofta utan att någon av oss känner någon form av obehag av det. Anledningen till att jag kan göra det är att vi har pratat med varandra! Inte med folk över internet. Vi vet varandras gränser ang. just nakenhet. Hon tycker inte om att gå naken inför mig medans jag gärna går naken inför henne. Inte för att få någon form av sexuell njutning utan för att jag anser att nakenhet är naturligt.

Vet att det säkert kommer en del reaktioner på detta inlägg nu. Eftersom jag tar alla tillfällen i akt och går naken. Inför folk, likaväl vänner som min mor. Vi som sagt, vet varandras gränser.

Så ni som frågar andra i forum och dyl. hurvida det är normalt kan lika gärna prata med luft. Finns ingen som kan svara på hurvida det är bra eller inte. De enda svar man kan få är vad andra har för åsikter. Inget konkret svar.

• Svar på tråden Naken inför en eller båda föräldrarna
  • Anonym (Incest)

Hur äcklig får man vara? Du är 25 år och springer naken inför din mamma? Onormalt

• Teskedsmamman

Frågan är väl egentligen inte om man går naken eller inte.... frågan är väl mer hur man lägger värderingen i det hela. Skuldbelägger man nakenheten som nåt fult så blir det ju genast ett problem.

Här är nakenheten naturlig och ungarna (6, 4, 2 år), killar allihop, tävlar om vem som kan göra helikoptern längst t ex... både jag och maken sover nakna och det händer, särskilt på somrarna att någon vaknar och kommer in och kryper ner emellan oss... även han naken...

Nakenhet är naturligt, nakenhet har ingen stämpel.. inte här i alla fall och det är ungarna som får bestämma gränserna. Min 2-åring har visat tydliga gränser på att visa sig helt naken på BVC t ex, i blöjan går bra men inte helt naken och det accepterar jag. Han behöver inte om han inte vill.... Respekt för mina barns gränser är viktigare än om det är bra eller inte och gå naken inför sina barn/föräldrar.

Jag sprang naken hemma som liten, även mina föräldrar, idag skulle jag som 40-åring ha lite problem att visa mig naken inför min 70-årige pappa men ändå

3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • Ellish
    Anonym (Incest) skrev 2010-03-08 23:41:21 följande:
    Hur äcklig får man vara? Du är 25 år och springer naken inför din mamma? Onormalt
    Smart att kalla någon äcklig och sen använda ordet incest som alias {#lang_emotions_undecided}
  • Mariohn
    Men sök vård. Jag är 26 och jag har inga problem med att byta om inför mina föräldrar. Eller ränna mellan duschen och och bastun för jämnan. 
  • Anonym (naturist)

Och jag är 35. Hela min familj (äldre släktingar, barn, barnbarn, barnbarnsbarn...) badar bastu ihop och inte tusan sitter man med handdukar runt sig då.

Nakenhet är inte farligt.

• Dajo
    Ja, för naturligtvis måste nakenhet alltid ha en koppling till någon form av sex? Eller hur var det nu? *suck*
  • Anonym

Bremerton, TS
    Låter för mig lite ovanligt att en 25 årig kille visar sig naken för sin mamma.
    Är det något som du liksom blivit uppväxt med att hon ofta varit naken tillsammans med dig när du växte upp så att du ser det som något naturligt bara eller hur har det uppstått ?

• Rec
    Teskedsmamman skrev 2010-03-08 23:46:17 följande:
    Frågan är väl egentligen inte om man går naken eller inte.... frågan är väl mer hur man lägger värderingen i det hela. Skuldbelägger man nakenheten som nåt fult så blir det ju genast ett problem.Här är nakenheten naturlig och ungarna (6, 4, 2 år), killar allihop, tävlar om vem som kan göra helikoptern längst t ex... både jag och maken sover nakna och det händer, särskilt på somrarna att någon vaknar och kommer in och kryper ner emellan oss... även han naken...Nakenhet är naturligt, nakenhet har ingen stämpel.. inte här i alla fall och det är ungarna som får bestämma gränserna. Min 2-åring har visat tydliga gränser på att visa sig helt naken på BVC t ex, i blöjan går bra men inte helt naken och det accepterar jag. Han behöver inte om han inte vill.... Respekt för mina barns gränser är viktigare än om det är bra eller inte och gå naken inför sina barn/föräldrar.Jag sprang naken hemma som liten, även mina föräldrar, idag skulle jag som 40-åring ha lite problem att visa mig naken inför min 70-årige pappa men ändå
    Mycket vettigt ! jag fick mycket ovett på en annan tråd  om nakenhet , Du hade ett enkelt sätt och se på det tycker jag , ganska lik min !{#lang_emotions_smile}
  • Bremerton
    Anonym skrev 2010-03-09 22:34:07 följande:
    Bremerton, TSLåter för mig lite ovanligt att en 25 årig kille visar sig naken för sin mamma.Är det något som du liksom blivit uppväxt med att hon ofta varit naken tillsammans med dig när du växte upp så att du ser det som något naturligt bara eller hur har det uppstått ?
    Nja, alltså det var inget jag blev direkt uppväxt med heller. Utan det vari 16-års åldern nånting som jag läste på nätet om nakenhet och allt vad det innebär (naturism, nudism o dyl.) och kände att det verkligen tilltalade mig. Så det började egentligen helt plötsligt och på den vägen är det. Nu går jag naken så mycket jag kan och så ofta jag kan (såvida omgivningen inte störs sig av det såklart).

Vill dock påpeka att jag inte "visar" mig naken. Utan jag går som sagt naken så ofta och mycket jag kan. Det är en del av min livsstil.och jag pratade med min mor hurvida hon skulle ta illa upp för att jag var naken inför henne men det var helt okej så nu som sagt är jag naken inför henne utan problem. :) (Dock så har det ibland lett till lite dråpliga situationer.. hehe)
  • redneck girl

nog kan jag segla genom huset naken.....men ungar som börjar bli tonåringar uppskattar nog inte oss nakna.vi är ju inte blyga av oss i familjen direkt....men någon gräns har man ju.naket är ju iof naturligt...men nog reagerar jag på det ts skriver att han går naken hemma med morsan sin.

Svar på tråden Naken inför en eller båda föräldrarna