Mardrömmen är över men blev ingen mardröm!
Jag hade en hemska förlosssning förra gången och har först gått hos en Aurora barnmorska(som inte var bra) och till slut fick jag träffa en överläkare som var bra och skulle vara med på min förlossning och jag skulle få edidural på en gång och kejsarsnitt om jag ville. Förra förlossningen var jobbig för personalen var elak och jag fick vänta på bedövning så länge och hade super ont.
Dagen innan vi skulle åka in för planering av igångsättning startade förlossingen av sig själv. Jag blev livrädd och när vi kom in var jag helt apatisk och barnorskan såg lite nervös ut när hon såg hur livrädd jag var. Jag körde andning hela vägen och det hjälpte mig att slappna av. Fick epidural precis som jag blev lovad och fick ha den hela vägen. Ett super bra stöd av barnmorskan som var med och andvände lustgas när det blev lite jobbigt att det tryckte på mot slutet. Efter 4 timmar på förlossningen och 4 krystvärkar var vårat lilla undervärk över. Lite jobbigt var det mot slutet men det är 4 dagar sedan och jag känner redan att jag skulle kunna göra det igen.
Förra gången tog det en månad som jag hade skit ont och nu känns det ok redan. Jag var anti till kejsarsnitt för jag ville att det hemska upplevelsen förra gången skulle försvinna och skulle jag få en bättre upplevels andra gången skulle jag kanske kunna släppa första och det lyckades!
Lycka till alla!