• Miss Saigon

Livrädd & panikslagen!!

Jag är så fruktansvärt rädd inför förlossningen.. Är bara i vecka 17 men rädslan kryper allt närmare!

Har en väldig fobi för sprutor och känner ett väldigt obehag för läkarbesök över lag.. Vill väldigt gärna föda vaginalt men mitt hjärta kommer antagligen inte klara det. Tanken på att bli snittad gör mig vättskrämd.. Ligga vaken och veta att dom skär i mig kommer ge mig riktig panik!! jag vill absolut inte bli sövd för då kommer det kännas som om man missar den första stunden med sitt nyfödda barn.. {#lang_emotions_frown} 

Rädslan och paniken äter upp mig innombords- snälla peppa mig!! 

★*☆ Vårt mirakel - Bf 100815 ☆*★
  • Svar på tråden Livrädd & panikslagen!!
  • April Mamma

Det kommer att gå superbra!!

Ett tips är att gå en profylaxkurs du och din partner. Det är en superbra förberedelse. Man övar inte bara andning utan andra bra saker också...

• Miss Saigon
    April Mamma skrev 2010-03-04 17:11:44 följande:
    Det kommer att gå superbra!!Ett tips är att gå en profylaxkurs du och din partner. Det är en superbra förberedelse. Man övar inte bara andning utan andra bra saker också...
    åh tack!! =)
    Var kan man hitta profylaxkurser? E det ngt man kan hitta via vården?
  • Lussekatten87

Du behöver inte ens komma i närheten av någon spruta om du inte vill det!
    Den enda sprutan man får är livmodersammandragande när barnet har kommit ut,och då är man oftast ändå så uppe i det blå att man inte känner sticket!
    Jag avskyr själv nålar och valde därför att inte ta någon eda. Det gick jättebra för mig båda gångerna. Och det bästa jag gjorde innan var att inte tänka för mycket på vad som kan gå snett. Jag föreställde mig en normal förlossning som gick fort och det fick jag också ,2 gånger till och med!

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • April Mamma
    Miss Saigon skrev 2010-03-04 17:14:04 följande:
    åh tack!! =) Var kan man hitta profylaxkurser? E det ngt man kan hitta via vården?
    Vart bor du?

www.profylaxgruppen.com/

vi gick via länken ovan...
    Det kostade ca 1800 kr för oss båda, men helt klart värt det.
  • Lussekatten87

Min syster som är gravid gick den kursen och hon är SUPERnöjd!!

• Miss Saigon
    Lussekatten87 skrev 2010-03-04 17:18:36 följande:
    Du behöver inte ens komma i närheten av någon spruta om du inte vill det!Den enda sprutan man får är livmodersammandragande när barnet har kommit ut,och då är man oftast ändå så uppe i det blå att man inte känner sticket!Jag avskyr själv nålar och valde därför att inte ta någon eda. Det gick jättebra för mig båda gångerna. Och det bästa jag gjorde innan var att inte tänka för mycket på vad som kan gå snett. Jag föreställde mig en normal förlossning som gick fort och det fick jag också ,2 gånger till och med!
    men om man snittas så bedövar dom väl med spruta? :S
    April Mamma skrev 2010-03-04 17:19:05 följande:
    Vart bor du?www.profylaxgruppen.com/vi gick via länken ovan...Det kostade ca 1800 kr för oss båda, men helt klart värt det.
    Min adress är tyvärr skyddad o får inte lämna ut vilken ort jag befinner mig på..tyvärr.. jag ska kolla in länken, annars får jag googla eller kolla med min BM {#lang_emotions_smile}
  • Miss Saigon

Dom hade en kurs ganska nära oss.. ett par mil bort men det kan det vara värt {#lang_emotions_laughing}

• Lussekatten87
    Miss Saigon skrev 2010-03-04 17:22:21 följande:
    men om man snittas så bedövar dom väl med spruta? :S Min adress är tyvärr skyddad o får inte lämna ut vilken ort jag befinner mig på..tyvärr.. jag ska kolla in länken, annars får jag googla eller kolla med min BM
    Men skall du snittas?
  • Miss Saigon
    Lussekatten87 skrev 2010-03-04 17:27:05 följande:
    Men skall du snittas?
    Inget som är bestämt men jag har problem med hjärtat så det kommer antagligen att bli så.. Min puls går upp för högt för snabbt och jag äter hjärtmedicin.. i dagsläget kan jag inte ens packa ner varor när jag hadlat utan att bli jätte anfådd!
Svar på tråden Livrädd & panikslagen!!