• robama

Vilya född i vecka 23+2

Hej! den 25 februari föddes våran prinsessa 17 veckor förtidigt... hon vägde 643 gram och va 31,5 cm. på denna vecka hon har levt har hon fått 1 blödning i lungorna och 2 små blödningar i hjärnan...
    men hon är stark våran flicka! och vi kämpar vidare... finns det någon därute som har gått igenom samma sak?
    mamma och pappa bloggar om kampen
    finest.se/lillaamanda
    finest.se/robinvonp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-25 11:52
    Tack alla som visar sitt stöd!
    idag är det 6 månader sedan våran vilya föddes och det är en jobbig dag!
    vi saknar våran dotter så mycket, det känns som om tiden stått stilla!
    har inte varit inne så mycket här, det är för smärtsammt!
    men styrka till alla som kämpar med sin sorg och till alla som har barn som överlevt och till er som fått en vacker ängel!
    tack!!!

• Svar på tråden Vilya född i vecka 23+2
  • elska

Har kikat i din blogg och önskar er lycka till!
    Födde en son i v 31+3, fast det är ju inte i närheten av er lilla Vilya. Fint namn ni gett flickan. Hoppas ni har bra sköterskor runt er, det gör så mycket.

Grattis och lycka till igen!

Det är bara i motvind en drake lyfter
  • mina12

Grattis till lilla prinsessan! Vår tjej föddes i 24+0, 620gram & 31cm. Hon är nu 14mån (10mån korr). Det var en många gånger jobbig tid på sjukhuset.

Inboxa mig gärna om du vill "prata" mer eller undrar något.

Lycka till! Nu ska jag läsa era bloggar!

• mina12

Glömde säga att det finns en tråd som heter:

EPT (Extremely Pre Term/Extremt mycket för tidigt född) Tråd 17

där samlas vi som har småttingsmåttingar i olika åldrar. Välkommen dit!

• madde1983

jag ber för er att allt kommer bli bra, jag önskar verkilgen att ni få hem e vackra lilla dotter och få leva på vardagen som alla oss andra

kramar om

• Emmy K

Hej Robin och Amanda!
    Grattis till lilla Vilya, ett väldigt bra namn på eran tjej, för nu behöver hon stark livsvilja.
    Jag fick tvillingar i vecka 23+5 (640 gram och 605 gram, båda 30 cm). Flerlingar har mycket sämre odds än enlingar och de har ändå kämpat sig igenom mycket hemskheter, bl. a. större hjärnblödningar. Idag är de 2 år! Finast i världen förstås.

Jag vill stötta er på alla sätt som är möjligt och ni kan fråga vad som helst. Jag finns även på forumet Pytteliten.ning.com där familjer med för tidigt födda barn träffas. Du är välkommen dit. Där finns också en länklista med bl.a länkar till andra bloggar och du kan lägga till era länkar där. Nu skall jag kika in i era bloggar.

Vilket sjukhus är ni på?

• hotten

Lycka till

har själv en 10 åring som vägde som minst 356 gr (eller 358 gr vågen kunde inte bestämma sig riktigt) och var 27 cm lång.
    Vår tjej klassas som fullt frisk.

• Maria1

Hoppas det är en riktigt stark tjej ni fått.
    Tänker på er..

• epc04

Vår lilla Vilja föddes i vecka 25+5 och vägde ca 725 gram och var 32 cm lång. Hennes tarmar dog så hon fick akutopereras första gången när hon var två dagar gammal. Sen fick hon opereras 3 gånger till den första veckan. Läkarna trodde aldrig att hon skulle överleva, men hon trotsade alla odds och är idag en frisk och nyfiken bebis med en enorm egen vilja.

Hoppas det går bra för er lilla Vilya!

Kramar från en som var i din situation för ett år sedan och som vet hur  jobbigt och hemskt det är!!

• epc04

Kollade på er blogg och såg direkt att ni finns på KS (kände igen filtarna och allt), de är bäst där!! Vår Vilja hamnade där, och just nu jobbar Viljas läkare från Linköping där också. Ni är i goda händer.

• Veladis

Grattis till er lilla Vilya! Håller alla tummar och tår för att allt går så väl det bara kan!
    Jag har ingen erfarenhet av tidigt födda barn, men däremot har jag en egen Vilya, den första Vilya i Sverige, nu 6½ år. Fint val av namn!

Svar på tråden Vilya född i vecka 23+2