• tulipanis

är det verkligen sant?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-03 17:41
    nipprig som jag är så skickade jag inlägget innan jag skrivit text.

Idag på ruvardag 9, en långtidsodling verkar det som om jag har plussat!!! Gjorde ett rfsu-test nu på em/kvällen och det är 2 streck där, visserligen mycket svagt men det är där!!!
    Känns som om jag befinner mig i en dröm. Efter 8 års barnlöshet och ALDRIG fått se ett plus. Ska jag verkligen våga tro på det här???

• Svar på tråden är det verkligen sant?
  • Leiben

Ja det tror jag faktiskt att du ska! Grattis till er efter er långa kamp! :)

Jag förstår dock din känlsa. Plussade också igår på rd 14. Först hände inget och sedan såg vi strecket uppenbara sig. Vi kunde inet tro våra ögon. Vi såg ett ganska svagt men helt tydligt streck. Just för att det var svagare än kontrollstrecket känns det lite mer osäkert. Fast det är nog egentligen ett sätt att skydda sig själv. Hur som helst ska vi testa igen på söndag. Är det fortfarande ett streck där så ska jag våga tro på det. och jag ska kanske våga fantisera om framtiden :)

En stor kram till dig!

• tulipanis

Grattis till dig också!!!

Konstig känsla va? Tog ett clearblur igår morse och nu var det helt klart ett plus där. Och det dök upp fort också. Gått i dimma i två dagar nu och försöker koncentrera mig på annat. Men visst är det så, efter så många år är jag äntligen gravid. Så nu är det bara att acceptera att jag mår småilla hela dagarna och dricker nästan en liter mjölk om dagen. Det var det som fick min man att reagera, att jag helt plötsligt tog ett glas mjölk til frukost och sen 2 till till maten. Och sen fortsatte det i veckan... Men alla gravsymptom är välkomna!!
    På måndag ska jag ringa vår klinik och så får vi komma på VUL om ett par veckor. Det är nästa stora nervösa steg...

Stor kram till dig med!

• Leiben

Skönt att du upplevde plusset tydligare nu. jag köpte också ett clearblue och ska testa imorgon på morgonen. nu är jag nervös att det ska vara försvunnet. tycker också att jag de senaste 2 dagarna mått mycket bättre och inte alls så illa som dagarna innan och det gör mig orolig. Vi har inet en 8 års kamp bakom oss men väl 4 ½ år med 9 ivfer och missfall. Det här gången har vi gjort ÄD. Jag är verkligen rädd för att allt ska bara ryckas ifrån mig igen...

• j e n t e

Jättestort Grattis Leiben och Tulipanis!! Ett plus är alltid ett plus!

Jag får också sälla mig till den gravida skaran, jag fick ett plus igår, på RD17. Gjort 3 ET och 1 FET tidigare och inte blivit gravid. Känns underbart!

Svar på tråden är det verkligen sant?