Missfallsutredning?!
Hur lång tid tog själva missfallsutredningen och
hur länge fick du vänta på svaret?
Tacksam för svar.
Hur lång tid tog själva missfallsutredningen och
hur länge fick du vänta på svaret?
Tacksam för svar.
Hej! Det tog nog bara några veckor från det att första proverna var tagna till det att vi fick svar, dvs första svarsomgången. Nu var det en del prover de ville ta om, och några fick vi ta om i flera omgångar plus att de gjorde en hysteroskopi på grund av misstänkt myom, så sammanlagt tog utredningen för vår del ungefär ett halvår (och resulterade ändå inte i några svar - eftersom de felaktiva proverna bara var just felaktiga prover och myomet lyste med sin frånvaro). Men om det inte är något som strular så tror jag inte att man behöver vänta så länge på besked. När utedningen väl har kommit igång så går det rätt fort. Ofast är det väntan på utredning som kan bli lång. Har ni fått tid?
Tack Eva!
Jag har fått en prel tid i mitten av april och hoppas på en SNABB utredning med SNABBA svar :)
Väntar ju fortfarande på mens e missfall så det är väl okej att vänta antar jag, vill ändå inte försöka igen förrän mensen kommit igång.. Men frågan är ju om vi orkar vänta tills utredningen är klar... Men vi får se!
Vi väntande INTE på alla provsvar! Vilket var tur, för det försöket blev sonen, nu två år! Däremot väntad vi på att proverna var tagna, för det kan ju bli svårt om man redan är gravid.
Lycka till!
jag fick mitt tredje missfall i slutet på dec, fick komma till ks i huddinge i januari, och fick de första svaren någon /några månader senare. Allt var klart i början av april, då vi hade som mål att sätta igång att försöka igen. Inga fel hittades. Vi fick en liten tös 9 månader senare.
Solskenshistorier :)
Tack för att ni delar med er.
Väntar fortfarande på att mensen ska komma efter missfallet för 4,5 vecka sedan. Men jag har levt i stress och sorg så det förvånar mig inte om den försenar sig...
Men positivt är att sorgen och katastroftankarna "tänk om" har minskat i itensitet och jag börjar få livet tillbaka..
Kram.