Det snurrar, behöver era tolkningar på det hela!
Hej kära famijelivsmedlemmar!
Jag har varit på Cypern och gjort äggdonation. Läkaren där ville att jag skulle göra ett blodprov (HCG) ruvardag 12. Har tagit det idag på ruvardag elva då min läkare här hemma inte kunde imorgon. Det var positivt :). Glad i hågen åkte jag till apoteket då jag ville se det med egna ögon på stickan. Det skulle jag aldrig gjort. Det visade då negativt! Vet att det troligtvis är alldeles för tidigt med gravtest med urin. Ja nu vet jag inte vad jag ska tro, kan inte släppa allt!!!!!
Ja jag kan ju inte så mkt göra mer än vänta men ville ändå höra från er vad ni tror. Får ju göra ett nytt blodprov om några dagar. Har en son från tidigare äggdonation och kollade idag bland pappren och det visade sig att jag tog blodprov även då på ruvardag 11. HCG var då 62. Det visade sig senare att jag väntade tvillingar men förlorade det ena i v 7-8. Har även läst på ngn HCG-tabell att värdet är mindre precis i början när man väntar tvillingar. Vad har ni för erfarenheter om detta? Gud jag blir inte klok. Kan det vara hormonerna som påvisar ett HCG-värde på 11 istället för graviditet? Eller kan det vara så att ägget först varit fäst och sedan släppts? Hur tänker ni?
Oj det blev långt och rörigt, men hoppas ni vill dela med er av era erfarenheter och tankar!
Kram kram