• nilisen

Det snurrar, behöver era tolkningar på det hela!

Hej kära famijelivsmedlemmar!

Jag har varit på Cypern och gjort äggdonation. Läkaren där ville att jag skulle göra ett blodprov (HCG) ruvardag 12. Har tagit det idag på ruvardag elva då min läkare här hemma inte kunde imorgon. Det var positivt :). Glad i hågen åkte jag till apoteket då jag ville se det med egna ögon på stickan. Det skulle jag aldrig gjort. Det visade då negativt! Vet att det troligtvis är alldeles för tidigt med gravtest med urin. Ja nu vet jag inte vad jag ska tro, kan inte släppa allt!!!!!
    Ja jag kan ju inte så mkt göra mer än vänta men ville ändå höra från er vad ni tror. Får ju göra ett nytt blodprov om några dagar. Har en son från tidigare äggdonation och kollade idag bland pappren och det visade sig att jag tog blodprov även då på ruvardag 11. HCG var då 62. Det visade sig senare att jag väntade tvillingar men förlorade det ena i v 7-8. Har även läst på ngn HCG-tabell att värdet är mindre precis i början när man väntar tvillingar. Vad har ni för erfarenheter om detta? Gud jag blir inte klok. Kan det vara hormonerna som påvisar ett HCG-värde på 11 istället för graviditet? Eller kan det vara så att ägget först varit fäst och sedan släppts? Hur tänker ni?
    Oj det blev långt och rörigt, men hoppas ni vill dela med er av era erfarenheter och tankar!

Kram kram

• Svar på tråden Det snurrar, behöver era tolkningar på det hela!
  • Bette

Hej,

Det är nog bara för att HCG är så lågt som stickan inte reagerar. Testa några dagar senare. Tycker 11 i HCG låter lite för att vara ruvardag 11, det borde nog vara högre, men ta ett blodprov till om några dagar samt urinprov det skulle jag göra.

Bette

• Blå mosaik

Hej!

Jag gjorde ÄD i England och där sa de att jag skulle ta blodprov på ruvardag 11. Mitt hcg värde var då 89.
    Enligt den kliniken är referensvärdet på dag 11: 10-55 och att allt över 25 visar på graviditet.
    Jag önskar dig all lycka! Hoppas din lilla där inne bara är lite "seg" i starten.
  • Makima46

Det är alldeles för tidigt med + på stickan med urin på ruvardag 11.

Genom blodprov syns det tidigare eftersom det visar sig först i blodet och sedan i urinen. Urintest bör man vänta med till ruvardag 14 iallafall.

Blodprov är det mest tillförlitliga testet och att man tar ett nytt är för att se att det ökar som det ska. Och plusset har inget med de hormoner du äter att göra.

Så jag säger GRATTIS!! du är gravid tjejen.

gravid i v. 24 med tvillingar
  • Sleepingbeuty

Urinstickor påvisar bara positivt när man kommit upp i 25 i HCG.

• nilisen

Tack för era inlägg, det värmer så att få feedback på sina inlägg.

Sleepingbeuty, det du säger har du rätt i och på ruvardag 14 hade jag s-hcg på 25 och samma dag gav urinstickan här hemma utslag så det stämmer ju verkligen.

Mitt hcg var på ruvardag 11=11
                          ruvardag 14=25
                          ruvardag 17=109

Så vad tror ni? Är det som Makima säger att jag är gravid och som Suxa säger att den kanske är lite seg i början eller vad är era tankar??!!
    Jag är fortfarande orlig att värderna är i underkant!

Har en telefontid med läkaren senare ikväll och ett ul inbokat om två veckor!
    Usch denna väntan, först för att testa och sedan fortsätter det ju bara...............

Kram på er!

• Bette
    nilisen skrev 2010-03-09 09:20:28 följande:
    Tack för era inlägg, det värmer så att få feedback på sina inlägg. Sleepingbeuty, det du säger har du rätt i och på ruvardag 14 hade jag s-hcg på 25 och samma dag gav urinstickan här hemma utslag så det stämmer ju verkligen. Mitt hcg var på ruvardag 11=11                       ruvardag 14=25                       ruvardag 17=109 Så vad tror ni? Är det som Makima säger att jag är gravid och som Suxa säger att den kanske är lite seg i början eller vad är era tankar??!! Jag är fortfarande orlig att värderna är i underkant! Har en telefontid med läkaren senare ikväll och ett ul inbokat om två veckor! Usch denna väntan, först för att testa och sedan fortsätter det ju bara............... Kram på er!
    Det kan vara så att det är lite segt i början, HCG värdena är så individuella så det går inte att förutsäga något.

Jag hade själv 389 på ruvardag 12.

Bette
Svar på tråden Det snurrar, behöver era tolkningar på det hela!