• en grönsak

    Jag blir nog hemlös iaf..

    Därför att  jag har nu ringt som en galning till kanske alla hyresvärdar i Tierp och antningen så är det så att de inte hyr ut till folk som går på soc eller så har de inga lägenheter.. Trodde att det skulle vara enklare att få lgh där men tydligen inte..
    Det är ingen som tagit hänsyn till att man väntar barn,som några sagt  eller som jag trodde.. Det funkar tydligen inte så..

    Blocket ger inget då det nästan aldrig kommer ut annonser om lägenheter i den prisklass som soc tillåter och när man ringer eller mejlar så får man oftast höra att lägenheten redan gått till nån annan eller att de helst hyr ut till nån med fast inkomst..

    Jag är helt slut nu! Jag vet inte vem jag ska vända mig till heller för soc hjälper inte till med sånt utan det får man fixa själv..
    Jag har inga vänner jag kan bo hos. Inte heller hemma hos familjen för det finns inte plats..  
    Alla med spydiga kommentarer behöver inte skriva...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-02 16:37
    Ringe dit nyss som jag skrev men det blev nu nån slags moment 22.. Jag får inte ansöka om soc bidrag i den nya staden förren jag har flyttat dit och de som hyr ut säger att de måste få ett godkännande från soc där om att jag kommer få soc men det går ju inte..

    Nää det här blir inte lätt!

  • Svar på tråden Jag blir nog hemlös iaf..
  • mican

    Soc måste hjälpa dig! Gör dom det ej så skulle jag gå vidare med det, tex press eller liknande.
    Är du ensamstående? Jobb? Hur ser din sits ut?


  • Posh Foxy Baby

    Om du tar emot soc pengar, väntar barn och är bostadslös låter det konstigt att soc inte sätter dig i en av sina soclägenheter ett tag tills du har hittat nåt eget.


    Posh in da hood!
  • en grönsak
    Softyy skrev 2010-03-02 14:04:26 följande:
    Måste det vara just i Tierp?
    Nej verkligen inte men tror att det är lite samma regler överallt.. Enköping går också bra och där är jag reggad men samma där,vill att man ska ha jobb..
    Helst vill jag ha nåt i Uppsala där jag bor för tillfället i ett litet rum på ett vandrarhem som soc fixade i sista minuten så at jag skulle ha nånstans att vara under tiden jag sökte boende..
  • en grönsak

    Jag går op soc. Har inget jobb.. Och soc säger att de kommer betala hyran om jag hittar nåt,tydligen är det inte deras skyldighet att hjälpa mig med sökandet.

  • nickefiki

    Tierp är verkligen dåliga på det där. Prova Tobo, där går det mycket lättare, och det ligger ju nära o bra.

  • La Lola
    Posh Foxy Baby skrev 2010-03-02 14:07:36 följande:
    Om du tar emot soc pengar, väntar barn och är bostadslös låter det konstigt att soc inte sätter dig i en av sina soclägenheter ett tag tills du har hittat nåt eget.
    Sina egna?
    Finns det kommuner som fortfarande har såna lägenheter?
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Posh Foxy Baby
    en grönsak skrev 2010-03-02 14:10:46 följande:
    Jag går op soc. Har inget jobb.. Och soc säger att de kommer betala hyran om jag hittar nåt,tydligen är det inte deras skyldighet att hjälpa mig med sökandet.
    Fast det är väl inte så konstigt. Du är inte rörelsehindrad, funktionshindrad på annat vis? Givetvis kan du söka bostad själv som alla vi andra.
    Posh in da hood!
  • Kaldorei
    en grönsak skrev 2010-03-02 14:09:40 följande:
    Nej verkligen inte men tror att det är lite samma regler överallt.. Enköping går också bra och där är jag reggad men samma där,vill att man ska ha jobb.. Helst vill jag ha nåt i Uppsala där jag bor för tillfället i ett litet rum på ett vandrarhem som soc fixade i sista minuten så at jag skulle ha nånstans att vara under tiden jag sökte boende..
    Skutskär/älvkarleby då? Där finns rätt mkt lägenheter har jag för mig....
Svar på tråden Jag blir nog hemlös iaf..