• Sajjaa

Hur hitta en bortadopterad faster?

Hej!

Jag undrar om ni har några tips om hur jag kan hitta en faster som blev bortadopterad i slutet av 40-talet.
    Har varit i kontakt med folkbokföringen och sökt på mamman(min farmor) men hon står ej med. Står ej ehller med på den vi tror är hennes far.
    Det enda jag vet är hennes förnamn samt vilket år hon är född.
    Förslag någon?

• Svar på tråden Hur hitta en bortadopterad faster?
  • Marianne76

Kyrkan?

Släktforskare?

Bara några förslag, men annars har ju programmet "spårlöst försvunnen".

Lycka till.

• en glad
    Sajjaa skrev 2010-03-02 10:12:33 följande:
    Hej!Jag undrar om ni har några tips om hur jag kan hitta en faster som blev bortadopterad i slutet av 40-talet.Har varit i kontakt med folkbokföringen och sökt på mamman(min farmor) men hon står ej med. Står ej ehller med på den vi tror är hennes far.Det enda jag vet är hennes förnamn samt vilket år hon är född.Förslag någon?
    Ring den kommun som var inblandad i adoptionen där finns alla handlingar arkiverade! Liksom i domstolen där dom om adoption föll ....
  • VNmamma

Jag tror "en glad" menar kommunen där din faster föddes, alltså inte kommunen där hon fick nya föräldrar. Men du kanske inte vet den heller?

Det finns en förening för vuxna adopterade, AFO. Som medlem kan man få hjälp med en manual för hur sökande kan gå till. Vet inte om man som anhörig kan bli medlem eller få tillgång till hjälpen. Här hittar du AFO:
    Lycka till!
  • Sajjaa
    VNmamma skrev 2010-03-03 15:00:40 följande:
    Jag tror "en glad" menar kommunen där din faster föddes, alltså inte kommunen där hon fick nya föräldrar. Men du kanske inte vet den heller? Det finns en förening för vuxna adopterade, AFO. Som medlem kan man få hjälp med en manual för hur sökande kan gå till. Vet inte om man som anhörig kan bli medlem eller få tillgång till hjälpen. Här hittar du AFO: www.afo.se Lycka till!
    Tack, nej jag vet ju inte det heller tyvärr..

Ska kika där!
Svar på tråden Hur hitta en bortadopterad faster?