• Loreena

    Filmtips

    Hej!
    Jag såg filmen "The business of beeing born" igår. Den var jättebra! Det är Ricky Lake som har gjort en studie över förlossningsvården i USA.

    Filmen innehåller en hel del kritik mot det Amerikanska mödravårdssystemet, men innehåller många fina förlossningsscener med starka och modiga kvinnor som föder sina barn.

    Har ni några bra filmtips?

  • Svar på tråden Filmtips
  • BAC

    En komedi som jag verkligen gillar är "knocked up". Inte så djup, men riktigt nice :)

    Är fö. sugen på att se filmen TS tipsar om.

  • fallingstar

    "Juno" va ganska bra...
    Annars har jag laddat ner hela serien "barnmorskorna" på både svenska och norska och amerikanska :) Den sistnämda går ju på TV nu kl13.25 varje vardag..

  • BAC
    fallingstar skrev 2010-03-02 10:41:17 följande:
    "Juno" va ganska bra... Annars har jag laddat ner hela serien "barnmorskorna" på både svenska och norska och amerikanska :) Den sistnämda går ju på TV nu kl13.25 varje vardag..
    Oh, var hittade du barnmorskorna på svenska? Har letat men bara hittat ett par avsnitt, vill gärna se den igen!
  • fallingstar

    Oh vet inte, det var min man som fixa de åt mig.. Men minns att jag missade två avsnitt när det gick på TV och då såg jag dom dagen efter på TV4play.
    Men dom ska gå att hitta!

  • Meddelande borttaget
  • trollhona
    Loreena skrev 2010-03-02 09:26:04 följande:
    Filmtips

    Hej!
    Jag såg filmen "The business of beeing born" igår. Den var jättebra! Det är Ricky Lake som har gjort en studie över förlossningsvården i USA.

    Filmen innehåller en hel del kritik mot det Amerikanska mödravårdssystemet, men innehåller många fina förlossningsscener med starka och modiga kvinnor som föder sina barn.

    Har ni några bra filmtips?


    Såg den på youtube för flera år sedan. Intressant och lyfte problematiken med kejsarsnitt väldigt bra.

    What to expect when your'e expecting är väl rätt kul, överdrivna scenarier kring graviditet men lättsam. Barnmorskorna, Jane the virgin, Juno, är väl de jag kommer på.
Svar på tråden Filmtips