Orkar inte vara mamma längre
Allt jag gör är fel känns det som då min dotter på 13månader bara gnäller för allt. Förut har hon varit nöjd för det mesta, men nu är allt fel o det känns som om jag inte orkar höra mer gnäll. Ingenting jag gör hjälper ju. Det är så frustrerande. Sen hör man alla andra små söta snälla icke-gnälliga barn och man känner sig ännu sämre som förälder.
Hon ska hela tiden dra i mig o blir jättearg när jag inte följer med henne elr när hon inte får göra precis som hon vill. Vad ska man göra? Ska hon få som hon vill för det mesta (naturligtvis inte om det är ngt farligt för henne) elr ska man låta henne gnälla o skrika ännu mer?
Hon krånglar med maten o får hon inte leka med ngt medan hon äter, så äter hon ingenting istället :( Så därför får hon leka medan hon äter, vilket egentligen känns fel (mitt fel igen som låtit henne börja med det).
Just nu känns allt hur jobbigt som helst o jag önskar att hon var åtminstone 5år gammal (hoppas det är lättare då åtminstone).
Sömnen har aldrig fungerat som den ska o gör det inte nu heller. Hon vill inte sova o vi vaggar henne till sömns o hon vaknar just nu flera ggr/natt. Förut vaknade hon åtminstone bara 2ggr/natt. Hon sover i vår säng, men jag känner att jag borde få henne att sova i sin säng. På dagarna ligger jag brevid henne oxå o det borde jag sluta med. Men jag tror att båda dessa ev förändringar kan göra att hon vaknar ännu mer, vilket jag inte orkar.
Vad ska jag göra? Jag vill inte heller lämna bort henne till pappan för då gråter o gnäller hon ännu mer. Någon som känner igen sig o vet att det snart kommer bli bättre? Jag behöver en förbättring snart :(
(Hon gnäller o skriker inte konstant så det är inget fel på henne, men väldigt mkt så jag känner mig så låst att jag inte kan göra ngt)